The influence of ICTs in vocabulary learning: an empirical study Raigón Rodríguez, Antonio R. Gómez Parra, María Elena ICTs (Information and communication technologies) Learning Teaching Qualitative and quantitative data Assesment Questionnaire TICs (Tecnologías de la información y la comunicación) Aprendizaje Enseñanza Datos cualitativos y cuantitativos Cuestionario This paper is a reflection on the influence of Information and Communication Technologies (ICTs) on acts of learning and new ways of teaching. After offering a brief review of the literature that concerns this article (Communicative Language Teaching [CLT], lexicology, ICTs), it reports on the design and outcomes of an experiment carried out in the Faculty of Education at the University of Córdoba with a group of twenty third year students studying to be English teachers. The results are revealing, as these students show learning differences in their command of the terms related to assessment before and after our intervention. Este trabajo supone una reflexión sobre la influencia de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TICs) en los actos de aprendizaje y en las nuevas formas de enseñanza. Tras ofrecer una revisión teórica de la literatura en la que se apoya este artículo (Enfoque comunicativo, lexicología y TICs,), presentaremos el diseño y los resultados de un experimento llevado a cabo en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Córdoba con un grupo de veinte alumnos del tercer curso de Maestros de Inglés. Los resultados serán reveladores, ya que estos alumnos muestran diferencias significativas en el dominio de los términos relacionados con la evaluación antes y después de nuestra intervención. 2014-01-17T07:40:37Z 2014-01-17T07:40:37Z 2005-06 journal article Raigón Rodríguez, A.R.; Gómez Parra, M.E. The influence of ICTs in vocabulary learning: an empirical study. Porta Linguarum, 4: 87-107 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29869] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/29869 10.30827/Digibug.29869 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ open access Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada