Digital technology in mathematics education: why it works (or doesn’t) Drijvers, Paul Didactical function Digital technology Instrumentation Función didáctica Instrumentación Tecnología digital The integration of digital technology confronts teachers, educators and researchers with many questions. What is the potential of ICT for learning and teaching, and which factors are decisive in making it work in the mathematics classroom? To investigate these questions, six cases from leading studies in the field are described, and decisive success factors are identified. This leads to the conclusion that crucial factors for the success of digital technology in mathematics education include the design of the digital tool and corresponding tasks exploiting the tool’s pedagogical potential, the role of the teacher and the educational context. La integración de la tecnología digital enfrenta a profesores, formado-res de profesores e investigadores a muchas preguntas. ¿Cuál es el po-tencial de las TIC en el aprendizaje y la enseñanza, y qué factores son determinantes al trabajar en clase de matemáticas? Para investigar es-tas cuestiones, se describen seis casos de estudio prominentes en el área, y se identifican los factores decisivos para el éxito. Esto lleva a la conclusión de que los factores cruciales para el éxito de la tecnología digital en la educación matemática incluyen el diseño de la herramienta digital y de las tareas apropiadas que exploren el potencial pedagógico de la herramienta, el papel del profesor y el contexto educativo. 2013-09-03T09:59:59Z 2013-09-03T09:59:59Z 2013 journal article Drijvers, P. (2013). Digital technology in mathematics education: why it works (or doesn’t). PNA, 8(1), 1-20.[http://hdl.handle.net/10481/27880] 1887-3987 http://hdl.handle.net/10481/27880 eng PNA;8(1) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ open access Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)