Designing professional learning tasks for mathematics learning trajectories Wilson, P. Holt Sztajn, Paola Edgington, Cyndi Learning trajectories Teacher learning Professional development Aprendizaje del profesor Desarrollo profesional Trayectorias de aprendizaje In this paper, we present an emerging set of learning conjectures and design principles to be used in the development of professional learning tasks that support elementary teachers’ learning of mathematics learning trajectories. We outline our theoretical perspective on teacher knowledge of learning trajectories, review the literature concerning mathematics professional learning tasks, offer a set of initial conjectures about teacher learning of learning trajectories, and articulate a set of principles to guide the design of tasks. We conclude with an example of one learning trajectory professional learning task taken from our current research project. En este artículo, presentamos un conjunto emergente de conjeturas de aprendizaje y de principios de diseño para ser empleados en el desarrollo de tareas de aprendizaje profesional que apoyan el aprendizaje de trayectorias de aprendizaje de matemáticas de maestros de primaria. Describimos brevemente nuestra perspectiva teórica sobre el conocimiento del profesor acerca de trayectorias de aprendizaje; revisamos la literatura sobre tareas de aprendizaje profesional, presentamos un conjunto de conjeturas iniciales acerca del aprendizaje del profesor sobre trayectorias de aprendizaje; y articulamos un conjunto de principios para guiar el diseño de tareas. Concluimos con un ejemplo de una tarea de aprendizaje profesional que ha sido tomada de nuestro proyecto de investigación actual. 2013-04-25T08:04:25Z 2013-04-25T08:04:25Z 2013-06-01 info:eu-repo/semantics/article Wilson, P. H., Sztajn, P., & Edgington, C. (2013). Designing professional learning tasks for mathematics learning trajectories. PNA, 7(4), 135-143.[http://hdl.handle.net/10481/24791] 1887-3987 1886-1350 http://hdl.handle.net/10481/24791 eng PNA;7(4) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)