¿Por qué unas tijeras sirven para escribir? Molina Balsera, María Remedios Carvajal Pérez, Francisco Lecto-escritura Escritura escolar Aprendizaje de la escritura Experiencia docente Recursos didácticos Reading-writing School writing Learning to write Teaching experience Didactic resources El artículo describe una experiencia docente de enseñanza natural de la lecto-escritura. Parte de la importancia de la comunicación y como ésta es multimedia y multi-canal. Repasa la realidad de la enseñanza de la lecto-escritura. Denuncia viejas y arraigadas prácticas poco motivadoras y de eficacia cuestionable. Establece un nuevo marco para entender y analizar este proceso. Explora nuevas posibilidades y concluye ofreciendo una alternativa innovadora. The article describes a teaching experience involving the natural teaching of reading-writing. It is based on the importance of communication and, like communication, it is multimedia and multi-channel. The article reviews the reality of teaching reading-writing. It denounces old, worn-out practices that are not very motivating and whose effectiveness is doubtful. It establishes a new framework for understanding and analyzing this process. It explores new possibilities and concludes by offering an innovative alternative. 2011-04-08T06:25:30Z 2011-04-08T06:25:30Z 2011-04-08T06:25:30Z journal article 1989-639X 1138-414X http://hdl.handle.net/10481/15165 spa rev71COL4;71 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ open access Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License