A/R/Tographic Audiovisual Narratives: Interrelation, Re-creation, and Learning in the Path of Walking García Roldán, Ángel Guilat, Yael Lara Osuna, Rocío El vídeo-ensayo a/r/tográfico, como método artístico de aprendizaje audiovisual, nos permite la creación, investigación, reflexión y análisis crítico de las imágenes en el contexto artístico y educativo. El problema que plantea el capítulo es el de la interpretación, análisis y categorización de las formas y estructuras visuales desarrolladas con fotoensayos específicos a partir de los fotogramas audiovisuales. Estas composiciones deconstruyen y enlazan el material audiovisual, ofreciendo nuevas perspectivas de las narrativas de referencia y conformando un importante y novedoso instrumento para la investigación, el aprendizaje y la creación audiovisual. The a/r/tographic video essay as an artistic audiovisual learning method, allows us to create, research, reflect on, and critically analyze images in its artistic and educational context. This chapter focuses on the contribution of specific photo-essays using frames of audiovisual works for the categorization, analysis and interpretation of visual forms and structures. These compositions deconstruct and link audiovisual material, offering new perspectives on reference narratives which form an important and novel instrument for research, learning and audiovisual creation. 2025-01-27T10:26:51Z 2025-01-27T10:26:51Z 2023-12-05 book part https://hdl.handle.net/10481/100471 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ embargoed access Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional