• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Filologías Inglesa y Alemana
  • DFIA - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Filologías Inglesa y Alemana
  • DFIA - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Case pedagogy in modern language teacher education: an exploratory study

[PDF] Philologia Hispalensis.pdf (355.9Kb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/99174
DOI: 10.12795/PH.2020.v34.i01.03
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Jiménez Raya, Manuel
Fecha
2020
Referencia bibliográfica
Jiménez Raya, M. (2020). Case pedagogy in modern language teacher education: An exploratory study. Philologia Hispalensis, 34, 1: 41-61. http://dx.doi.org/10.12795/PH.2020.v34.i01.XX
Resumen
Discourses advocating autonomy pervade current language research and policies but teaching practices are often alien to these. This mismatch is reinforced when teacher education represents a disempowering space where student teachers are expected to assimilate and apply academic knowledge, rather than inquire into and explore their own practices. In this paper I analyse the uses of case pedagogy in teacher education for autonomy and argue that case pedagogy can fulfil this purpose. If teacher education is to promote educational change towards autonomy, it needs to focus on the professional experience of teachers and involve them directly in the reconstruction of educational knowledge and practice. As teachers analyse and develop inquiry-oriented teaching cases focused on pedagogy for autonomy, they have the opportunity to enhance their own autonomy by developing a critical view of education, facing constraints and opening up spaces for manoeuvre.
Colecciones
  • DFIA - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias