• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Didáctica y Organización Escolar
  • DDOE - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Didáctica y Organización Escolar
  • DDOE - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Linking school improvement with a better qualification for teachers. The need for change in the Spanish educational system

[PDF] Artículo principal (294.0Kb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/96578
DOI: 10.2139/ssrn.4092017
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Latorre Medina, María José; Blanco Encomienda, Francisco Javier; Fernández Maqueira, María José
Editorial
Elsevier
Materia
educational system
 
innovation
 
teacher
 
teaching renovation
 
school improvement
 
Fecha
2022
Referencia bibliográfica
Published version: Latorre, M. J., Blanco, F. J., & Fernández, M. J. (2022). Linking school improvement with a better qualification for teachers. The need for change in the Spanish educational system. SSRN Electronic Journal. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4092017
Patrocinador
Spanish Ministry of Science and Innovation; Andalusian Board; Projects number PID2020-117020GB-I00, P20_00311
Resumen
We have a system that is unable to keep students excited about their own learning and educational performance. In light of this situation it is the responsibility of educators to make a broad and global reflection on what must be changed and how this change may be managed. We believe that change is possible and there is no objective more necessary for society than investing in its future project. This paper proposes an exhaustive analysis of the current situation of the secondary school teachers and from there on justifies the change through the teaching practice based on innovation and with a better training in pedagogical and didactical issues.
Colecciones
  • DDOE - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias