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dc.contributor.authorSalas Velasco, Manuel 
dc.date.accessioned2024-09-25T12:10:57Z
dc.date.available2024-09-25T12:10:57Z
dc.date.issued2024-07-16
dc.identifier.citationSalas-Velasco, M. Transitioning from the University to the Workplace: A Duration Model with Grouped Data. Stats 2024, 7, 719–731. https://doi.org/10.3390/stats7030043es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/95105
dc.description.abstractLabor market surveys usually measure unemployment duration in time intervals. In these cases, traditional duration models such as Cox regression and parametric survival models are not suitable for studying the duration of unemployment spells. In order to deal with this above issue, we use Han and Hausman’s ordered logit model for grouped durations, which has more flexibility than standard specifications. In particular, its flexibility arises from the fact that we do not need to specify any functional form for the baseline hazard function—it also circumvents problems associated with heterogeneity. The focus of interest is on the first unemployment duration of higher education graduates. The analysis is accomplished by using a large dataset from a graduate survey of Spanish university graduates. The results show that the university-to-work transition of higher education graduates is significantly associated with the graduate’s age, participation in internship programs, field of study, type of university, and gender. Specifically, graduates who participated in internship programs, engineering graduates, and graduates from private universities experience a smooth transition.es_ES
dc.description.abstractOBJETIVOS • Las encuestas del mercado laboral suelen medir la duración del desempleo en intervalos de tiempo. Para el tratamiento econométrico adecuado de este tipo de datos, este artículo propone el modelo logit ordenado de Han y Hausman para duraciones agrupadas, que tiene más flexibilidad que los modelos de duración tradicionales. En particular, su flexibilidad surge del hecho de que no necesitamos especificar ninguna forma funcional para la función de riesgo de referencia, pero también evita los problemas asociados con la heterogeneidad. • Para la aplicación empírica del modelo, se usan datos de la encuesta de inserción laboral de titulados universitarios (EILU) del INE. El foco de interés del artículo es el estudio de la transición universidad-empleo de los graduados españoles de la educación superior (tiempo transcurrido desde que se obtuvo el título universitario y se encontró el primer empleo). RESULTADOS • Los resultados muestran que la transición de la universidad al trabajo de los graduados de la educación superior está significativamente asociada con la edad del graduado, la participación en programas de prácticas, el campo de estudio, el tipo de universidad y el género. En concreto, los graduados que participaron en programas de prácticas, los graduados en ingeniería y los graduados de universidades privadas experimentan una transición más rápida.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherMDPIes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectHigher educationes_ES
dc.subjectHan–Hausman ordered logit modeles_ES
dc.subjectSurvival analysises_ES
dc.subjectUniversity-to-work transitiones_ES
dc.titleTransitioning from the University to the Workplace: A Duration Model with Grouped Dataes_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.3390/stats7030043
dc.type.hasVersionVoRes_ES


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