• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Ciencia Política y de la Administración
  • DCPA - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Ciencia Política y de la Administración
  • DCPA - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Campaign Coverage in Spain: Populism, Emerging Parties, and Personalization

[PDF] Campaign coverage in Spain. Populism, emerging parties and personalisation.pdf (384.8Kb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/94916
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-98563-3_5
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
García Luengo, Óscar; Fernández García, Ana Belén
Editorial
Palgrave Macmillan
Materia
media
 
elections
 
campaign
 
Spain
 
populism
 
Fecha
2018-12-07
Referencia bibliográfica
Luengo, Ó.G., Fernández-García, B. (2019). Campaign Coverage in Spain: Populism, Emerging Parties, and Personalization. In: Salgado, S. (eds) Mediated Campaigns and Populism in Europe. Political Campaigning and Communication. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-98563-3_5
Resumen
This chapter analyses the coverage of the Spanish general election campaign in 2015 in various media outlets (television, printed and online press), according to traditional research dimensions in political communication: tone of the campaign, identification of issues, main actors, populist traces, and different frames. Results showed that the most covered issue was party politics and domestic elections, as well as the performance of democracy and governance; the irruption of two emerging parties: Ciudadanos and Podemos; the presence of populist features in the media; the personalisation of the political information; the prominence of the strategic-game frame, the negative tone and conflict on the media coverage of the campaign.
Colecciones
  • DCPA - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias