Show simple item record

dc.contributor.authorFathi, Jalil
dc.contributor.authorNaderi, Milad
dc.contributor.authorSoleimani, Habib
dc.date.accessioned2024-05-16T11:19:34Z
dc.date.available2024-05-16T11:19:34Z
dc.date.issued2023-12-22
dc.identifier.citationFATHI, J., NADERI, M., & SOLEIMANI , H. (2023). Professional identity and psychological capital as determinants of EFL teachers’ burnout: the mediating role of self-regulation. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (2023c), 101–120. https://doi.org/10.30827/portalin.vi2023c.29630es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/91879
dc.description.abstractThis study delves into the intricate web of relationships among professional identity, psychological capital, self-regulation, and burnout in a cohort of 434 English as a Foreign Language (EFL) educators. Employing validated measures and structural equation modeling, we unravel these critical connections. Professional identity emerges as a robust predictor, significantly linked to reduced burnout. Additionally, psychological capital exerts a positive influence on self-regulation, highlighting its significance within the EFL teaching context. Self-regulation, in turn, negatively impacts burnout. Mediation analysis solidifies the role of self-regulation: it partially mediates the relationship between professional identity and burnout and fully mediates the connection between psychological capital and burnout. This research deepens our comprehension of EFL teaching psychology and carries implications for both practitioners and policymakers.es_ES
dc.description.abstractEste estudio explora las complejas relaciones entre la identidad profesional, el capital psicológico, la autorregulación y el agotamiento en una muestra de 434 docentes de inglés como lengua extranjera (EFL). Utilizando medidas validadas y modelado de ecuaciones estructurales, desentrañamos estas conexiones críticas. La identidad profesional emerge como un predictor sólido, relacionado significativamente con la reducción del agotamiento. Además, el capital psicológico ejerce una influencia positiva en la autorregulación, resaltando su importancia en el contexto de la enseñanza de EFL. A su vez, la autorregulación impacta negativamente en el agotamiento. El análisis de mediación solidifica el papel de la autorregulación: media parcialmente la relación entre la identidad profesional y el agotamiento y media completamente la conexión entre el capital psicológico y el agotamiento. Esta investigación profundiza nuestra comprensión de la psicología en la enseñanza de EFL y tiene implicaciones tanto para los profesionales como para los responsables de políticas.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProfessional identityes_ES
dc.subjectPsychological capitales_ES
dc.subjectSelf-regulationes_ES
dc.subjectBurnoutes_ES
dc.subjectEnglish as a Foreign Language (EFL)es_ES
dc.subjectStructural equation modelinges_ES
dc.subjectIdentidad profesionales_ES
dc.subjectCapital psicológicoes_ES
dc.subjectAutorregulaciónes_ES
dc.subjectAgotamientoes_ES
dc.subjectInglés como lengua extranjera (EFL)es_ES
dc.subjectModelado de ecuaciones estructuraleses_ES
dc.titleProfessional identity and psychological capital as determinants of EFL teachers’ burnout: the mediating role of self-regulationes_ES
dc.title.alternativeIdentidad profesional y capital psicológico como determinantes del agotamiento en profesores de inglés como lengua extranjera: El papel mediador de la autorregulaciónes_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/portalin.vi2023c.29630
dc.type.hasVersionVoRes_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución 4.0 Internacional