Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorWang, Yongxiang
dc.contributor.authorWang, Yongliang
dc.date.accessioned2024-05-16T07:54:35Z
dc.date.available2024-05-16T07:54:35Z
dc.date.issued2023-12-22
dc.identifier.citationWANG, Y., & WANG, Y. (2023). Exploring Chinese EFL pre-service teachers’ perceptions of self-directed professional development: The benefits and challenges disclosed. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (2023c), 29–46. https://doi.org/10.30827/portalin.vi2023c.29623es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/91846
dc.descriptionThis study is a part of a research project on ‘The Training Mode of the Five-Year Bilingual International Talents under the Background of New Liberal Arts Construction’ supported by Nanjing Normal University’s New Liberal Arts Research and Reform Project in 2021.es_ES
dc.description.abstractTeaching has long been regarded as a demanding and complicated job, in which teachers play a vital role. To be effective and successful in this profession, they need to constantly engage in professional development programs. However, such programs are mostly externally driven with teachers playing passive roles. Against this pitfall, self-directed professional development (SDPD) has recently captured the attention of educational researchers. Yet, the benefits and challenges of SDPD in pre-service programs are unknown in EFL contexts. To fill this gap, this study used a semi-structured interview with 50 Chinese pre-service teachers regarding their perceptions of this mode of professional development. The findings of thematic analysis obtained by MAXQDA software (v. 2022) revealed that the most frequent benefits of SDPD were being “needs-based” and “self-directed”, which, in turn, produce “flexibility”, “autonomy”, and “professional knowledge development” in teachers. Concerning the challenges in implementing SDPD, “lack of professional interaction/assistance” from external forces and being “labor-intensive” for teachers were posed most frequently by the participants. Despite these complexities, most of the Chinese pre-service teachers (82%) preferred self-directed and self-initiated PD given their potential and effectiveness. The study encourages EFL educators to revisit their perspectives, plans, and strategies regarding professionalism and professional development.es_ES
dc.description.abstractLa enseñanza se ha considerado como un trabajo exigente y complicado en que los docentes desempeñan un papel vital. Para ser efectivos y exitosos, los maestros deben participar en programas de desarrollo profesional (DP). Sin embargo, tales programas son principalmente impulsados con roles pasivos. El desarrollo profesional autodirigido (SDPD) ha llamado la atención de los investigadores. Los beneficios y desafíos del SDPD en programas de pre-servicio se desconocen en el contexto chino de EFL. Este estudio adoptó una entrevista semiestructurada con 50 futuros maestros chinos sobre el SDPD. Los hallazgos obtenidos por MAXQDA (Versión 2022) revelaron que los beneficios más frecuentes del SDPD eran ser “basado en necesidades” y “autodirigido”, lo que produce “flexibilidad”, “autonomía” y “desarrollo del conocimiento profesional” en los docentes. Con respecto a los desafíos en implementar SDPD, los participantes plantearon con mayor frecuencia la “falta de interacción/ asistencia profesional” de fuerzas externas y el hecho de que sean “intensivos en labor”. A pesar de estas complejidades, el 82% de los entrevistados preferían el DP autodirigido y autoiniciado debido a su potencial y eficacia. El estudio alienta a los educadores de EFL a revisar sus perspectivas, planes y estrategias con respecto al profesionalismo y el DP.es_ES
dc.description.sponsorshipNanjing Normal Universityes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProfessional developmentes_ES
dc.subjectEFL teacheres_ES
dc.subjectPre-service teacheres_ES
dc.subjectSelf-directed professional developmentes_ES
dc.subjectDesarrollo profesionales_ES
dc.subjectMaestros de EFLes_ES
dc.subjectMaestros en formación iniciales_ES
dc.subjectDesarrollo profesional autodirigidoes_ES
dc.titleExploring Chinese EFL pre-service teachers’ perceptions of self-directed professional development: The benefits and challenges disclosedes_ES
dc.title.alternativeExploración de las percepciones de los profesores en formación chinos sobre el desarrollo profesional autodirigido: Beneficios y retos reveladoses_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/portalin.vi2023c.29623
dc.type.hasVersionVoRes_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución 4.0 Internacional