Benefit Communication and Its Effects on Employees’ Benefit Level Satisfaction: The Multiple Mediating Effects of POS and Benefit Comparison
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URI: https://hdl.handle.net/10481/86664Metadatos
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Cordón Pozo, Eulogio; Vidal Salazar, María Dolores; Torre Ruiz, José Manuel De La; Gómez Haro, SamuelMateria
Benefits Benefit communication Benefit comparison Benefit satisfaction Perceived organizational support
Fecha
2023-01Referencia bibliográfica
Cordón-Pozo, E., Vidal-Salazar, M. D., de la Torre-Ruiz, J. M., & Gómez-Haro, S. (2023). Benefit Communication and Its Effects on Employees’ Benefit Level Satisfaction: The Multiple Mediating Effects of POS and Benefit Comparison. International Journal of Business Communication, 60(1), 331-350.
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Proyecto ECO2016-75909-P; Proyecto ECO2017-88222-P; Proyecto PP2016-PJI04Resumen
Many firms offer employees a broad range of benefits as part of their compensation. However, little attention has been given to the extent to which firms communicate with their employees in relation to such benefits. This study proposes that benefit
communication can have both direct and indirect positive effects on employees’ benefit level satisfaction. The effects of benefit communication were examined by means of a survey among 828 employees of different Spanish firms. This study
hypothesized and found that benefit communication led to increased benefit level satisfaction. Similarly, this study found that benefit communication can influence benefit level satisfaction through the multiple intermediating effects of employees’
perceived organizational support and employees’ comparison of their benefits with those of referent others. These results imply that academics and practitioners must pay attention to providing adequate benefit communication in order to ensure the effectiveness of benefits. Muchas empresas ofrecen a sus empleados una amplia gama de prestaciones como parte de su remuneración. Sin embargo, se ha prestado poca atención al grado en que las empresas se comunican con sus empleados en relación con dichas prestaciones. Este estudio propone que la comunicación sobre las prestaciones puede tener efectos positivos tanto directos como indirectos en el nivel de satisfacción de los empleados con las prestaciones. Los efectos de la comunicación de beneficios se examinaron mediante una encuesta realizada a 828 empleados de diferentes empresas españolas. Este estudio hipotetizó y encontró que la comunicación de beneficios condujo a un aumento de la satisfacción del nivel de beneficios. Asimismo, este estudio encontró que la comunicación de beneficios puede influir en la satisfacción del nivel de beneficios a través de los múltiples efectos intermediarios del apoyo organizativo percibido por los empleados y la comparación de los empleados de sus beneficios con los de otros referentes. Estos resultados implican que los académicos y los profesionales deben prestar atención a la comunicación adecuada de los beneficios para garantizar su eficacia.
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