Show simple item record

dc.contributor.authorSoto Déniz, Isabel
dc.date.accessioned2023-11-16T12:34:16Z
dc.date.available2023-11-16T12:34:16Z
dc.date.issued2022-08-01
dc.identifier.citationSoto Déniz, Isabel (2022). Analysis of the use of ICT to develop writing skills in English as a foreign language classroom. DEDiCA. REVISTA DE EDUCAÇÃO E HUMANIDADES, 20, 307-321. [DOI: http://dx.doi.org/10.30827/dreh.vi20.25282]es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/85735
dc.description.abstractThe use of Innovation and Communication Technology (ICT) in educational settings has become of outmost importance during the 21st century. The countless benefits implying the application of these tools have strongly impacted on education as we know it nowadays. The benefits platforms provide, in combination with the practice of writing skills, are strongly highlighted. This chapter is mainly focused on using three widely known digital platforms ('Storyboardthat', 'Telegram' and 'Edmodo') to improve written production skills of English as a Foreign Language students. These proposal activities are intended to be a starting point of a combination of ICT platforms and the development of the writing skills of students who, in principle, need more engagement and motivation towards written production tasks. The activities also mean to encourage both teacher and peer feedback, as well as foster creativity and imagination.es_ES
dc.description.abstractEl uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en contextos educativos ha adquirido una importancia vital durante el siglo XXI. Las incontables mejoras que implica la aplicación de estas herramientas han impactado fuertemente en la educación tal y como la conocemos hoy. Los beneficios que proporcionan las plataformas, en combinación con la práctica de las destrezas de escritura, destacan de una manera muy llamativa. Este capítulo en particular se enfoca en el uso de tres conocidas plataformas digitales (‘Storyboardthat’, ‘Telegram’ y ‘Edmodo’) para mejorar las destrezas de producción escrita en estudiantes de Inglés como Lengua Extranjera. Estas propuestas de actividades pretenden ser un punto de partida en la combinación entre plataformas TIC y el desarrollo de las destrezas escritas de estudiantes que, en principio, necesitan de una mayor participación y motivación hacia las tareas de producción escrita. Las actividades también intentan alentar tanto la retroalimentación por parte del profesorado como de los estudiantes, así como fomentar la creatividad y la imaginación.es_ES
dc.description.sponsorshipGrupo de Investigación HUM-672 AREA (Análisis de la Realidad EducativA)es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEducationes_ES
dc.subjectEnglish as a Foreign Languagees_ES
dc.subjectICTes_ES
dc.subjectWriting skillses_ES
dc.subjectDestrezas de producción escritaes_ES
dc.subjectEducación es_ES
dc.subjectInglés como Lengua Extranjeraes_ES
dc.subjectTICes_ES
dc.titleAnalysis of the use of ICT to develop writing skills in English as a foreign language classroomes_ES
dc.title.alternativeAnálisis del uso de las TIC para el desarrollo de la expresión escrita en el aula de Inglés como lengua extranjeraes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/dreh.vi20.25282
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional