• English 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
View Item 
  •   DIGIBUG Home
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Literatura Española
  • DLitE - Artículos
  • View Item
  •   DIGIBUG Home
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Literatura Española
  • DLitE - Artículos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Contra el canon: la narrativa de vanguardia de Camila Sosa Villada

[PDF] Contra_el_canon_la_narrativa_de_vanguard.pdf (210.7Kb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/80766
ISSN: 1668-3633
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Author
Gallego Cuiñas, Ana
Editorial
Instituto Interdisciplinario de Estudios Latinoamericanos
Materia
Camila Sosa Villada
 
Vanguardia
 
Narrativas trans/travestis
 
García Márquez
 
Avant-garde
 
Trans/transvestite narratives
 
Date
2022
Referencia bibliográfica
Gallego Cuiñas, Ana. (2022). Contra el canon: la narrativa de vanguardia de Camila Sosa Villada. Telar 29.
Sponsorship
Proyecto Letral: "Comienzos de la novísima literatura latinoamericana (2001-2015)"; MICIN/ AEI / 10.13039/501100011033
Abstract
Este trabajo tiene como objetivo analizar la poética de Camila Sosa Villada a contrapelo del concepto de vanguardia para explicar las apropiaciones trans/travestis que la escritora argentina hace del realismo mágico de García Márquez en su novela Las malas (2019). Esto supone no solo inscribirla en la serie de narrativas de vanguardia argentinas sino pensar el uso y el desplazamiento trans/travesti del canon como el lugar más productivo para la vanguardia hoy día.
 
This paper aims to analyze Camila Sosa Villada’s poetics from the concept of the avant-garde in order to explain the trans/travestism appropriations that the Argentinean writer makes of García Márquez’s magical realism in her novel Las malas (2019). This implies not only inscribing her in the series of Argentine avant-garde narratives but also thinking about the use and trans/travesti displacement of the canon as the most productive place for the avant-garde today
 
Collections
  • DLitE - Artículos

My Account

LoginRegister

Browse

All of DIGIBUGCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciaciónAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciación

Statistics

View Usage Statistics

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contact Us | Send Feedback