Mostrar el registro sencillo del ítem
Pre-service teachers' challenges in implementing mathematical modelling: insights into reality
dc.contributor.author | Guerrero Ortiz, Carolina | |
dc.contributor.author | Borromero Ferri, Rita | |
dc.date.accessioned | 2023-02-22T08:56:56Z | |
dc.date.available | 2023-02-22T08:56:56Z | |
dc.date.issued | 2022-06-23 | |
dc.identifier.citation | Guerrero-Ortiz, C., & Borromeo Ferri, R. (2022). Pre-service teachers’ challenges in implementing mathematical modelling: Insights into reality. PNA, 16(4), 309-341. [https://doi.org/10.30827/pna.v16i4.21329] | es_ES |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10481/80132 | |
dc.description.abstract | Modelling has become mandatory in the school curricula in many countries across the globe, often without providing teachers the training needed to address this challenge. With a qualitative case study, we analyzed the tasks designed by secondary mathematics pre-service teachers. We recognized how participants manage their knowledge for teaching modelling in the absence of training. Elements of knowledge for teaching such as translation between languages, recognizing unknown data, covariation, and usefulness of representations for understanding and solving problems, were identified. Our results also reveal that future teachers have a tendency to create word problems when first attempting to teach modelling. | es_ES |
dc.description.abstract | El modelado se ha vuelto obligatorio en los programas de estudio de muchos países, a menudo sin brindar a los profesores la capacitación necesaria para abordar este desafío. Mediante un estudio cualitativo, analizamos las tareas diseñadas por futuros profesores de matemáticas de secundaria. Identificamos cómo movilizan sus conocimientos para enseñar modelación en ausencia de formación para ello, elementos como traducción entre lenguajes, reconocimiento de datos desconocidos, covariación y uso de representaciones para la comprensión y resolución de problemas, fueron identificados. Los resultados también revelan que los participantes tienden a crear problemas verbales cuando intentan enseñar modelación por primera vez. | es_ES |
dc.description.sponsorship | Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo Fondecyt/iniciación No. 11200169 | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Mathematical knowledge for teaching | es_ES |
dc.subject | Mathematics teacher training | es_ES |
dc.subject | Modelling | es_ES |
dc.subject | World-problems | es_ES |
dc.subject | Conocimiento del contenido | es_ES |
dc.subject | Formación de profesores de matemáticas | es_ES |
dc.subject | Modelización | es_ES |
dc.subject | Problemas verbales | es_ES |
dc.title | Pre-service teachers' challenges in implementing mathematical modelling: insights into reality | es_ES |
dc.title.alternative | Los desafíos de los profesores en formación en la implementación de la modelación matemática. Una mirada en torno a la realidad | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/pna.v16i4.21329 | |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |