Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorJiménez-Liso, María Rut
dc.contributor.authorDe Manuel Torres, Esteban
dc.contributor.authorGonzález García, Francisco 
dc.contributor.authorSalinas López, Francisco
dc.date.accessioned2022-10-10T08:02:25Z
dc.date.available2022-10-10T08:02:25Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.citationEnseñanza de las Ciencias 2000, 18 (3), 451-461es_ES
dc.identifier.issn0212-4521
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/77224
dc.description.abstractThe broadcast on TV of some commercials where the value of the pH in the advertised products was presented as beneficial, prompted us to study them to analyse the ideas related with the acids and bases that they have. Here, we also seek possible coincidences with the ideas that students sustain. We also present a sequence of classroom activities to use commercials to work the concepts of pH and neutralization therein involvedes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversitat Autonoma de Barcelonaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectPublicidad es_ES
dc.subjectpH es_ES
dc.subjectEnseñanza de la químicaes_ES
dc.subjectChemistry educationes_ES
dc.subjectAdvertising es_ES
dc.titleLa utilización del concepto de pH en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aulaes_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License