Show simple item record

dc.contributor.authorTröhler, Daniel
dc.date.accessioned2011-01-24T12:38:21Z
dc.date.available2011-01-24T12:38:21Z
dc.date.issued2011-01-24T12:38:21Z
dc.identifier.issn1138-414X
dc.identifier.issn1989-639X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/7377
dc.description.abstractEstamos inmersos en un proceso de armonización del globo educativo, en una política educativa mundial. PISA representa su más distinguido instrumento. Esta nueva gobernación mundial tiene sus raíces en el medio cultural del contexto de la Guerra Fría. El fracaso de las iniciativas educativas condujo a un nuevo modelo de gobernación en el cual se estandarizaron los exámenes a gran escala surgidos como el instrumento principal en la gobernación educativa, como PISA. Mi tesis, como conclusión es que precisamente porque la idea de gobernación global está arraigada en una cultura específica, los instrumentos desarrollados corren el riesgo de afectar sólo a estructuras formales en otras culturas. Cerraré mi presentación preguntando qué desafíos esperan a la investigación en educación ante estos acontecimientos.en
dc.description.abstractWe are immersed in a process of harmonization of the educational globe, in a “world polity”. PISA represents its most distinguished instrument. This new global governance has its roots in a specific cultural milieu in the time of the Cold War. The failure of the educational initiatives led to a new governance model in which standardized large-scale testing emerged as the chief instrument in educational governance, such as PISA. My concluding thesis is that precisely because the idea of global governance is rooted in a specific culture, its developed instruments run the risk of affecting only formal structures in other cultures. I will close my presentation by asking what challenges awaits research in education in the face of these developments.en
dc.description.sponsorshipGrupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granadaen
dc.language.isospaen
dc.relation.ispartofseriesrev132FIRINV1;132
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectPISAen
dc.subjectGobernación globalen
dc.subjectControl de resultadosen
dc.subjectCultura de testen
dc.subjectInvestigación educativaen
dc.subjectGlobal governanceen
dc.subjectOutput steeringen
dc.subjectCulture of testingen
dc.subjectEducational researchen
dc.titleArmonizar el globo educativo. Política mundial, rasgos culturales y los desafíos a la investigación educativa.en
dc.title.alternativeHarmonizing the Educational Globe. World polity, cultural features, and the challenges to educational research.en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License