Show simple item record

dc.contributor.authorIlker Gümüşeli, Ali
dc.contributor.authorHacifazlioğlu, Özge
dc.contributor.authorDalgiç, Gülay
dc.date.accessioned2011-01-19T09:01:52Z
dc.date.available2011-01-19T09:01:52Z
dc.date.issued2011-01-19T09:01:52Z
dc.identifier.issn1138-414X
dc.identifier.issn1989-639X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/7219
dc.description.abstractEste estudio examina las experiencias de académicos extranjeros que trabajan en Turquía. Engloba en los temas “investigación y enseñanza”, “retos burocráticos y directivos” y “el ajuste a la cultura local e institucional”, que aparecieron como las fuerzas impulsoras más influenciadoras en sus relatos. El análisis se basa en entrevistas a siete académicos extranjeros que trabajan en fundaciones [universidades privadas] en Turquía. Los profesores extranjeros indicaron que las instituciones deberían tomarse la internacionalización como un asunto prioritario si desean un desarrollo a largo plazo en este sentido. Creen que las instituciones no deberían dejar solos a los académicos extranjeros: en su lugar, deberían desarrollar un sistema mediante el cual todos ellos pudieran ser recibidos y alojados de forma planificada a su llegada a la universidad.en
dc.description.abstractThis study examines the experiences of foreign academics working in Turkey. It argues that the themes of ‘research and teaching’, ‘bureaucratic and managerial challenges’ and ‘adjusting to institutional and local culture’ appeared to be the most influential driving forces in their narrative stories. Analysis is based on qualitative interviews with seven foreign academics working at foundation [private] universities in Turkey. Foreign academics mentioned that the institution should take internalization as a priority if they are planning to make long term plans in relation to internalization. They believe that the institution should not leave the foreign academics on their own; instead they should develop a systematic way, in which they are hosted and receptioned in a professional manner.en
dc.description.sponsorshipGrupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granadaen
dc.language.isospaen
dc.relation.ispartofseriesrev143ART7;143
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectEducación superioren
dc.subjectHigher educationen
dc.subjectInternacionalizaciónen
dc.subjectAcadémicos extranjerosen
dc.subjectClaustro internacionalen
dc.subjectInternationalizationen
dc.subjectForeign academicsen
dc.subjectInternational facultyen
dc.titleLa transición hacia un nuevo escenario académico: historias narrativas de académicos extranjeros que trabajan en universidades turcasen
dc.title.alternativeTransition to a new academic setting: narrative stories of foreign academics working at turkish universitiesen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License