Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGonzález Ramos, Ana M.
dc.contributor.authorRevelles Benavente, Beatriz 
dc.contributor.authorGisbert Gracia, Verònica
dc.date.accessioned2021-03-04T08:31:48Z
dc.date.available2021-03-04T08:31:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationRamos, A. M. G., Revelles-Benavente, B., & Gisbert-Gracia, V. (2020). Ciberactivisme contra les violències sexuals:# BringBackOurGirls. Debats. Revista de cultura, poder i societat, 134(2), 29-41. [DOI: 10.28939/iam.debats.134-2.3]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/66860
dc.description.abstractEn els últims anys, les campanyes digitals s’han convertit en eines potents de denúncia i defensa de les violències contra les dones. El seguiment massiu en demostra l’èxit. No obstant això, continuem preguntant-nos sobre els límits i les oportunitats d’aquests instruments, especialment en àrees de conflicte i violència extrema. En aquest article, a través d’una etnografia digital i de l’anàlisi de les dades de l’activisme en la xarxa social Twitter, explorem l’impacte de la campanya #BringBackOurGirls, que es va iniciar per a reclamar l’alliberament de 276 xiquetes segrestades pel grup terrorista nigerià Boko Haram a la ciutat de Chibok. Els resultats de la nostra investigació indiquen que la campanya s’ha centrat en un grup de xiquetes (les xiquetes de Chibok) sense tindre en compte la situació vulnerable de moltes altres xiquetes i dones joves al país.es_ES
dc.description.abstractOver the last few years, many successful campaigns have both denounced women’s vulnerabilities and protested against gender violence. The success of these campaigns can be gauged by the number of their followers, spreading the message and involving celebrities and agencies around the world. Those campaigns have put gender inequality and women’s protests against sexual abuse firmly on the agenda. However, this still raises questions as to both the limits to and opportunities for cyber-activism in general and in strife-ridden areas in particular. This paper addresses the influence of digital campaigns against sexual violence, exploring the impact of the #BringBackOurGirls campaign, which covers the kidnapping of a large group of girls in Nigeria by the Boko Haram terrorist group. Among other things, we find that the campaign narrowly focused on a group (‘The Chibok Girls’), ignoring the vulnerability of many other girls and young women in Nigeria.es_ES
dc.language.isospa
dc.publisherInst Alfons Magnanimes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectViolència extremaes_ES
dc.subjectCibercampanyeses_ES
dc.subjectViolències de gènerees_ES
dc.subjectPostcoloniales_ES
dc.subjectExtreme violencees_ES
dc.subjectDigital campaignses_ES
dc.subjectGendered violencees_ES
dc.subjectPost-coloniales_ES
dc.titleCiberactivisme contra les violències sexuals: BringBackOurGirlses_ES
dc.title.alternativeCyber-Activism Against Sexual Violence: #BringBackOurGirlses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.28939/iam.debats.134-2.3
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España