• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Didáctica de la Matemática
  • DDM - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Didáctica de la Matemática
  • DDM - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

What makes a task a problem in early childhood education?

[PDF] PREPRINT_WHAT MAKES.pdf (627.9Kb)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/64598
DOI: 10.1080/1350293X.2018.1487165
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Ramírez Uclés, Rafael; Castro Rodríguez, Elena; Piñeiro, José Luis; Ruiz Hidalgo, Juan Francisco
Editorial
Routledge
Materia
Characteristics of Problems
 
Division
 
Early childhood
 
Mathematical problems
 
Pre-primary Education
 
Problem solving
 
Fecha
2018
Referencia bibliográfica
Ramírez, R., Castro-Rodríguez, E., Piñeiro, J. L. y Ruiz-Hidalgo, J. F. (2018) What makes a task a problem in early childhood education? European Early Childhood Education Research Journal, 26(4), 574-588 [doi: 10.1080/1350293X.2018.1487165]
Resumen
This article begins with a theoretical discussion of the characteristics that a task should feature to be regarded as a mathematics problem suitable for pre-primary students. Those considerations are followed by a report of a classroom experience in which three problems involving quotative or partitive division were posed to pre-primary school pupils to determine the presence of otherwise of the respective characteristics. The findings show that the characteristics of pre-primary education problems depend on two factors: mathematical activity that engages pupils and a structure that favours both their understanding of the problem and the application and verification of the solutions.
Colecciones
  • DDM - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias