Mostrar el registro sencillo del ítem
Profiles of Students in Bilingual University Degree Programs Using English as a Medium of Instruction in Spain
dc.contributor.author | Madrid Fernández, Daniel | |
dc.contributor.author | Julius, Steven | |
dc.date.accessioned | 2020-11-04T11:09:25Z | |
dc.date.available | 2020-11-04T11:09:25Z | |
dc.date.issued | 2020-07-01 | |
dc.identifier.citation | Madrid, D., & Julius, S. (2020). Perfiles de los estudiantes de las titulaciones universitarias bilingües en lengua inglesa en España/Profiles of Students in Bilingual University Degree Programs Using English as a Medium of Instruction in Spain. Profile, 22(2), 79. [https://doi.org/10.15446/profile.v22n2.80735] | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/64037 | |
dc.description.abstract | This is an empirical study which aims to examine the profile of Spanish university students in bilingual degree programs that employ English as a medium of instruction by utilizing the bilingual section of the teaching degree course at the University of Granada as a sample. To this end, a questionnaire was applied to 216 students. While 75% of the students reported having problems when following a bilingual class, these difficulties were found to diminish or disappear after the first trimester. The majority of the students (70%) were satisfied with the program offered but they also detected some deficiencies, which provided a basis for various suggestions as to how university bilingual programs might be improved. | es_ES |
dc.description.abstract | Este estudio empírico se propone analizar el perfil de los estudiantes universitarios que cursan titulaciones bilingües en España, tomando como muestra la sección bilingüe del Grado de Maestro en lengua inglesa de la Universidad de Granada. Con ese fin, se aplicó un breve cuestionario a 216 estudiantes de dicho grado para obtener los datos. Aunque el 75 % de los estudiantes manifestaron que tenían problemas a la hora de seguir las clases en inglés, estas dificultades disminuían o desaparecían después de haber cursado el primer trimestre. La mayoría de los estudiantes (70 %) están satisfechos con el programa que se les ofrece, pero también detectan algunas deficiencias que hicieron constar con el fin de contribuir a mejorar la calidad de dicha titulación. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad Nacional Colombia | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Bilingual degrees | es_ES |
dc.subject | Bilingual education at the university level | es_ES |
dc.subject | Content and language integrated learning | es_ES |
dc.subject | English as a Medium of Instruction | es_ES |
dc.subject | Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras | es_ES |
dc.subject | Educación bilingüe en las universidades | es_ES |
dc.subject | Inglés como lengua de instrucción | es_ES |
dc.subject | Titulaciones bilingües | es_ES |
dc.title | Profiles of Students in Bilingual University Degree Programs Using English as a Medium of Instruction in Spain | es_ES |
dc.title.alternative | Perfiles de los estudiantes de las titulaciones universitarias bilingües en lengua inglesa en España | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.15446/profile.v22n2.80735 | |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |