dc.contributor.author | Olivieri, Chiara | |
dc.date.accessioned | 2020-03-25T07:41:06Z | |
dc.date.available | 2020-03-25T07:41:06Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Olivieri, Chiara (2019). Islam as decolonial re-existence vs. PRC institutionalized Islamophobia. Revista de Paz y Conflictos, Vol.12 (2), 35-55. [http://dx.doi.org/10.30827/revpaz.v12i2.9808] | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/60599 | |
dc.description.abstract | The Uyghur population is mired in constant conflict with the authorities of the Chinese central
government. This is due to the participation of part of the population –especially younger people- in
local organizations associated with Islamic terrorism and often-violent activities that these groups
perform against the State.
Islam (such as laws, customs, and demonstrations) is the element that the PRC instrumentally
employs in legitimizing its violent and restrictive policies against the Uyghur people, in order to
maintain its power over the territory and its natural resources. This is also done while publicly
presenting the measures as “War on Terror” and “Modernization” of the Uyghur Autonomous
Region of Xinjiang.
In the framework of decolonial studies, this research provides a detailed overview of the current
religious colonialism of the PRC, and how religion and “War on Terror” became State tools of
political repression. On the other hand, it aims to present Uyghurs’ territorial religious
manifestations as one re-existence instrument, in opposition to the epistemicides that Beijing is
committing. | es_ES |
dc.description.abstract | La población uigur está en conflicto constante con las autoridades del gobierno central chino. Esto
se debe a la participación de parte de la población, especialmente de los más jóvenes, en
organizaciones locales asociadas con el terrorismo islamista y actividades a menudo violentas que
estos grupos realizan contra el Estado.
El islam (entendido como leyes, costumbres y manifestaciones) es el elemento que la RPCh emplea
instrumentalmente para legitimar sus políticas violentas y restrictivas contra el pueblo uigur, para
mantener su poder sobre el territorio y sus recursos naturales. Esto también se hace mientras se
presentan públicamente estas medidas como “Lucha contra el terrorismo” y “Modernización” de la
Región Autónoma Uigur de Xinjiang.
En el marco de los estudios decoloniales, esta investigación proporciona una descripción detallada
del colonialismo religioso actual de la República Popular China, y cómo la religión y la “Lucha al
terrorismo” se convirtieron en herramientas estatales de represión política. Por otro lado, su objetivo
es presentar las manifestaciones religiosas territoriales de los uigures como un instrumento de reexistencia,
en oposición al epistemicidio que Beijing está cometiendo. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/ | * |
dc.subject | Xinjiang | es_ES |
dc.subject | Islamophobia | es_ES |
dc.subject | China | es_ES |
dc.subject | Uyghur | es_ES |
dc.subject | Resistance | es_ES |
dc.subject | Islamofobia | es_ES |
dc.subject | Uigur | es_ES |
dc.subject | Resistencia | es_ES |
dc.title | Islam as decolonial re-existence vs. PRC institutionalized Islamophobia | es_ES |
dc.title.alternative | El islam como re-existencia decolonial vs. la islamofobia institucionalizada de la RPCh | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/revpaz.v12i2.9808 | |