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dc.contributor.authorOlivieri, Chiara
dc.date.accessioned2020-03-25T07:41:06Z
dc.date.available2020-03-25T07:41:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationOlivieri, Chiara (2019). Islam as decolonial re-existence vs. PRC institutionalized Islamophobia. Revista de Paz y Conflictos, Vol.12 (2), 35-55. [http://dx.doi.org/10.30827/revpaz.v12i2.9808]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/60599
dc.description.abstractThe Uyghur population is mired in constant conflict with the authorities of the Chinese central government. This is due to the participation of part of the population –especially younger people- in local organizations associated with Islamic terrorism and often-violent activities that these groups perform against the State. Islam (such as laws, customs, and demonstrations) is the element that the PRC instrumentally employs in legitimizing its violent and restrictive policies against the Uyghur people, in order to maintain its power over the territory and its natural resources. This is also done while publicly presenting the measures as “War on Terror” and “Modernization” of the Uyghur Autonomous Region of Xinjiang. In the framework of decolonial studies, this research provides a detailed overview of the current religious colonialism of the PRC, and how religion and “War on Terror” became State tools of political repression. On the other hand, it aims to present Uyghurs’ territorial religious manifestations as one re-existence instrument, in opposition to the epistemicides that Beijing is committing.es_ES
dc.description.abstractLa población uigur está en conflicto constante con las autoridades del gobierno central chino. Esto se debe a la participación de parte de la población, especialmente de los más jóvenes, en organizaciones locales asociadas con el terrorismo islamista y actividades a menudo violentas que estos grupos realizan contra el Estado. El islam (entendido como leyes, costumbres y manifestaciones) es el elemento que la RPCh emplea instrumentalmente para legitimar sus políticas violentas y restrictivas contra el pueblo uigur, para mantener su poder sobre el territorio y sus recursos naturales. Esto también se hace mientras se presentan públicamente estas medidas como “Lucha contra el terrorismo” y “Modernización” de la Región Autónoma Uigur de Xinjiang. En el marco de los estudios decoloniales, esta investigación proporciona una descripción detallada del colonialismo religioso actual de la República Popular China, y cómo la religión y la “Lucha al terrorismo” se convirtieron en herramientas estatales de represión política. Por otro lado, su objetivo es presentar las manifestaciones religiosas territoriales de los uigures como un instrumento de reexistencia, en oposición al epistemicidio que Beijing está cometiendo.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/*
dc.subjectXinjianges_ES
dc.subjectIslamophobiaes_ES
dc.subjectChina es_ES
dc.subjectUyghures_ES
dc.subjectResistancees_ES
dc.subjectIslamofobiaes_ES
dc.subjectUigures_ES
dc.subjectResistencia es_ES
dc.titleIslam as decolonial re-existence vs. PRC institutionalized Islamophobiaes_ES
dc.title.alternativeEl islam como re-existencia decolonial vs. la islamofobia institucionalizada de la RPChes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/revpaz.v12i2.9808


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