Motivations of Higher Education Students to Enrol in Bilingual Courses
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
Bilingualism English-medium instruction Higher education Students Motivation Bilingüismo Enseñanza a través del inglés Educación superior Estudiantes Motivación
Date
2018-04Referencia bibliográfica
Salaberri Ramiro, María Sagrario; Sánchez Pérez, María del Mar. Motivations of Higher Education Students to Enrol in Bilingual Courses. Porta Linguarum, Monográfico III: 61-74 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54161]
Abstract
This paper addresses the views on motivation of students who participated
in higher education bilingual programmes in a Spanish state university for two academic
years and were asked to inform on the experiences that they found more motivating and the
changes they would introduce to feel more enthused to participate in a similar programme
in the future. Qualitative data were gathered through a questionnaire administered to 310
students that included two open questions related to motivating factors. The responses were
coded in relation to 6 fields that emerged consistently and were converted into percentages.
The obtained results show evidence that students display signals of motivation that are
related to aspects of the L2 motivational self-system. The relevance of this study lies on
the voice of the students participating in an EMI context in HE as well as on the new paths
shown on the benefits of self-confidence and self-efficacy, the need to focus on professional
opportunities and communities of practice, and a consideration of critical views on current
practice and overwhelming use of English. Este estudio investiga las opiniones sobre motivación de estudiantes que han
participado en programas bilingües de educación superior en una universidad pública española
durante dos cursos académicos a los que se les pidió que informaran sobre las experiencias
que encontraron más motivadoras y los cambios que incorporarían para participar en
programas similares en el futuro. Se recogieron datos cualitativos a través de un cuestionario
al que contestaron 310 estudiantes y que incluía dos preguntas abiertas relativas a factores
motivacionales. Se codificaron las respuestas en relación con seis campos que surgieron de
forma consistente y se calcularon los porcentajes. Los resultados obtenidos evidencian que
los estudiantes muestran señales de motivación que se relacionan con aspectos del sistema
motivacional del yo en L2. La relevancia de este estudio radica en la voz de los estudiantes
participantes en un contexto EMI en educación superior, así como en las nuevas líneas
planteadas sobre los beneficios de la autoconfianza y autoeficacia, la necesidad de centrarse
en oportunidades profesionales y comunidades de práctica y la consideración de una mirada
crítica hacia la práctica actual y uso dominante del inglés.