Show simple item record

dc.contributor.authorStopar, Andrej
dc.contributor.authorIlc, Gašper
dc.date.accessioned2018-12-12T12:03:16Z
dc.date.available2018-12-12T12:03:16Z
dc.date.issued2017-11
dc.identifier.citationStopar, Andrej; Ilc, Gašper. Reading for a Test: The Effect of High-Stakes Exams on Reading Strategies. Porta Linguarum, Monográfico II: 103-115 (2017). [http://hdl.handle.net/10481/54115]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/54115
dc.description.abstractThis paper presents a study which investigates the reading strategies employed by Slovenian EFL students whose classroom context is influenced by a high-stakes, curriculum-aligned national examination. The findings show that there are only minor differences between strong and weak students in their use of reading strategies. The results are discussed in light of the washback effect and the development of the reading skill/strategies in the classroom. The discussion suggests that educators should be aware of the limitations of high-stakes examinations, and introduce reading tasks not directly linked to such examinations, in order to minimise their potential negative effect in the classroom.es_ES
dc.description.abstractEste artículo presenta un estudio sobre las estrategias de lectura de los estudiantes eslovenos de ILE cuyo contexto del aula está influido por el examen nacional de alto impacto, añadido al currículo. Los resultados muestran que hay solo diferencias mínimas entre los estudiantes competentes y los incompetentes en el uso de las estrategias de lectura. Los resultados se discuten a la luz del efecto rebote y el desarrollo de la habilidad/las estrategias de lectura en clase. La discusión propone que los educadores deberían ser conscientes de las limitaciones de los exámenes de alto impacto e introducir tareas de lectura indirectamente relacionadas con tales exámenes para minimizar su potencial efecto negativo.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectReading strategieses_ES
dc.subjectNational examinationes_ES
dc.subjectWashback effectes_ES
dc.subjectEFL readinges_ES
dc.subjectReading taskses_ES
dc.subjectEstrategias de lecturaes_ES
dc.subjectExamen nacionales_ES
dc.subjectEfecto rebotees_ES
dc.subjectLectura en ILEes_ES
dc.subjectTareas de lecturaes_ES
dc.titleReading for a Test: The Effect of High-Stakes Exams on Reading Strategieses_ES
dc.title.alternativeLectura para una prueba: El efecto de los exámenes de alto riesgo en las estrategias de lecturaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.54115


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España