Language Errors in an English-Medium Instruction University Setting: How do Language versus Content Teachers Tackle them?
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Universidad de Granada
Materia
Content teacher Language teacher Classes in English Error correction Writing skills Profesorado de contenido Profesorado de lengua Clases de contenido en inglés Corrección de errores Competencia escrita
Fecha
2018-06Referencia bibliográfica
Lasagabaster, David; Doiz, Aintzane. Language Errors in an English-Medium Instruction University Setting: How do Language versus Content Teachers Tackle them?. Porta Linguarum, 30: 131-148 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54043]
Resumen
Since attention to content usually prevails over language matters in Englishmedium
classes at university level, there are relatively few studies dealing with the content
teachers’ position on language issues. This is why the present study intends to (i) compare
the content and language teacher’s position regarding errors in students’ written work; (ii)
identify the most frequent errors in the students’ essays; and (iii) determine whether there
is a correlation between the mark assigned by the content teacher and the number/ type of
errors the language teacher comes across. In order to address these issues, we analysed 20
essays produced by students who were taking “World economic history” at the University
of the Basque Country and compared the corrections made by the content and the language
teachers. The results confirmed that the content teacher’s and the language teachers’ position
with respect to language differs significantly, that grammar errors are the most frequent
errors, and that there is no correlation between the number of errors and mark awarded for
the essays. We believe that comparing language and content teachers’ approaches to error
correction may shed light on how we can improve students’ writing skills. En las clases en inglés del ámbito universitario el contenido prima claramente
sobre la lengua, lo que ha podido motivar que sean relativamente escasos los estudios sobre
la atención que presta el profesorado de contenido a la cuestión lingüística. Ante este vacío
este estudio pretende (i) comparar la actitud del profesorado de contenido y de lengua ante
los errores cometidos en trabajos escritos; (ii) identificar los tipos de errores de lengua más
frecuentes en dichos trabajos y (iii) determinar si existe una correlación entre la nota dada por
el profesor de contenido y el número/tipo de errores de las composiciones. Para dar respuesta
a las cuestiones planteadas se analizaron 20 composiciones de alumnos del curso de “World
economic history” de la Universidad del País Vasco y se compararon las correcciones del
profesorado de contenido y el de lengua. Los resultados confirmaron que la postura con respecto a la lengua del profesorado de contenido y de lengua difiere de manera significativa,
que los errores más comunes son los de gramática y que no existe una correlación entre el
número de errores y la nota de los trabajos escritos. Este trabajo contribuirá a la mejora de la
competencia escrita de los alumnos.