Parental Views of Minority Language Instruction in a Spanish Enrichment Program and for English Language Learners
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Universidad de Granada
Materia
Bilingual education Spanish enrichment programs English Learners Minority languages Parents’ opinions Educación bilingüe Programas de enriquecimiento en español Aprendices de inglés Lenguas minoritarias Opiniones de padres
Fecha
2018-06Referencia bibliográfica
Shabazian, Ani; Ramos, Francisco. Parental Views of Minority Language Instruction in a Spanish Enrichment Program and for English Language Learners. Porta Linguarum, 30: 71-87 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54039]
Resumen
Forty parents of children enrolled in a Spanish Enrichment Program (SEP) at
a Southern California university’s children’s center responded to a questionnaire inquiring on
their attitudes toward their children learning Spanish, as well as the principles of bilingualism
and the instructional use of minority languages with English Language Learners (ELLs).
While parents appeared to support the SEP and the tenets of bilingualism, and value their
children’s development of bilingual skills, their support for the instructional use of minority
languages with ELLs to help these students develop bilingual skills was not as strong. However,
notably, a large number of participants were “not sure”. This finding hints at the need
for a concerted effort on the part of the SEP’s faculty and staff to provide parents with more
information on the principles of second language acquisition and bilingualism in general, in
order to benefit all children, not just their own. Cuarenta padres de niños matriculados en un Programa de Enriquecimiento de
Español (SEP) en un centro de niños de una universidad del sur de California respondieron
a un cuestionario que preguntaba sus opiniones sobre el aprendizaje del español por parte
de sus hijos, así como los principios del bilingüismo y del uso de las lenguas minoritarias
con los niños que están aprendiendo inglés (ELLs). Mientras los padres parecían apoyar el
programa y los fundamentos del bilingüismo, y valorar el desarrollo de destrezas bilingües
por parte de sus hijos, su apoyo al uso de las lenguas minoritarias para que estos estudiantes
que están aprendiendo inglés desarrollaran sus destrezas bilingües no fue tan fuerte. Sin embargo,
notablemente, un gran número de participantes “no estaban seguros” al respecto. Este
resultado parece indicar la necesidad de un esfuerzo concertado por parte del personal del
SEP para proveer a los padres con más información sobre los principios del aprendizaje de
segundas lenguas y el bilingüismo en general que beneficie a todos los niños, no solamente
los propios.