Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLorenzo Modia, María Jesús
dc.date.accessioned2018-11-23T10:47:48Z
dc.date.available2018-11-23T10:47:48Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.citationLorenzo Modia, María Jesús. Discovering Intercultural Citizenship through Virtual Realia: The United Kingdom and Spain in the 1793 British Press. Porta Linguarum, 26: 53-65 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/53923]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/53923
dc.description.abstractThis paper explores ways in which intercultural citizenship can be investigated by students through the use of both archival material and extracted information from the daily press, now widely accessible in databases, and how to convey the significance of transcultural exchange and historical events to students of English language and cultures at the university level. The theoretical framework employed is that of the relationship between language and identity, in which international events are contextualized through their effects on the daily lives of citizens. Additionally, the cultural, economic and political exchanges between the Iberian Peninsula and the United Kingdom described in these documents prove instrumental in the formation of present-day students’ identity, as well as raising their critical intercultural awareness.es_ES
dc.description.abstractEste trabajo muestra un ejemplo de investigación del concepto y praxis de la ciudadanía intercultural mediante el uso de documentación archivística e informaciones de prensa procedentes de bases de datos accesibles para los docentes del siglo XXI, con el fin de que el estudiantado universitario de lengua y culturas inglesas pueda conocer intercambios transculturales y acontecimientos históricos. El marco teórico utilizado es la relación entre la lengua y la identidad mediante la que estos eventos aparecen contextualizados en la vida diaria de la ciudadanía. Además, los intercambios culturales, económicos y políticos presentes en los documentos citados resultan de gran utilidad para incrementar la conciencia crítica intercultural del estudiantado actual, así como la formación de su propia identidad.es_ES
dc.description.sponsorshipThis paper has been possible thanks to the research networks (R 2014/043) funded by the Galician Government (Xunta de Galicia) and the European Regional Development Fund (ERDF), and FFI2015-71025-REDT, and to the research projects FFI2012-35872, and FEM2015-66937-P funded by the Spanish Ministry of Economy and Competitivity (Ministerio de Economía y Competitividad). These grants are hereby gratefully acknowledged.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectIntercultural citizenshipes_ES
dc.subjectVirtual realiaes_ES
dc.subjectSpaines_ES
dc.subjectUnited Kingdomes_ES
dc.subject1793es_ES
dc.titleDiscovering Intercultural Citizenship through Virtual Realia: The United Kingdom and Spain in the 1793 British Presses_ES
dc.title.alternativeEnseñando ciudadanía intercultural mediante materiales auténticos: el Reino Unido y España en la prensa inglesa del año 1793es_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.53923


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España