dc.contributor.author | Pavón Vázquez, Víctor | |
dc.contributor.author | Prieto Molina, Marta | |
dc.contributor.author | Ávila López, Javier | |
dc.date.accessioned | 2018-11-15T09:18:23Z | |
dc.date.available | 2018-11-15T09:18:23Z | |
dc.date.issued | 2015-01 | |
dc.identifier.citation | Pavón Vázquez, Víctor; Prieto Molina, Marta; Ávila López, Javier. Perceptions of Teachers and Students of the Promotion of Interaction Through Task-Based Activities in CLIL. Porta Linguarum, 23: 75-91 (2015).[ http://digibug.ugr.es/handle/10481/53756] | es_ES |
dc.identifier.issn | 1697-7467 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/53756 | |
dc.description.abstract | Task-based learning is a methodological strategy which can be of use in
the integrated learning of language and subject matter, and its appropriateness for CLIL
has been reported in different contexts (Cendoya & di Bin, 2010; Escobar & Sánchez,
2009; Poisel, 2012; Tardieu & Doltisky, 2012). This study investigates the perceptions
that teachers and students have of the use of task-based learning as an instrument to
favour participation and interaction in CLIL. Particularly, the objective is to analyse
these areas in a special context, with students exhibiting a low linguistic proficiency in
a language school specifically oriented to the application of CLIL. | es_ES |
dc.description.abstract | La enseñanza por tareas constituye una herramienta pedagógica adecuada
para la enseñanza integrada de lengua y contenidos (AICLE), y su efectividad ha
sido demostrada en diferentes contextos (Cendoya y di Bin, 2010; Escobar y Sánchez,
2009; Poisel, 2012; Tardieu y Doltisky, 2012). Este estudio se propone investigar las
opiniones de profesores y alumnos sobre la relación entre la enseñanza por tareas y el
fomento de la participación y la interacción en AICLE. Su objetivo es analizar estas
áreas en un contexto diferente, un centro de idiomas, y con alumnos con una capacidad
comunicativa no ideal en la lengua extranjera. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | CLIL | es_ES |
dc.subject | Task-based approach | es_ES |
dc.subject | Interaction | es_ES |
dc.subject | Cooperative learning | es_ES |
dc.subject | Communicative competences | es_ES |
dc.subject | Language school | es_ES |
dc.subject | AICLE | es_ES |
dc.subject | Aprendizaje por tareas | es_ES |
dc.subject | Interacción | es_ES |
dc.subject | Aprendizaje cooperativo | es_ES |
dc.subject | Competencia comunicativa | es_ES |
dc.subject | Centro de idiomas | es_ES |
dc.title | Perceptions of Teachers and Students of the Promotion of Interaction Through Task-Based Activities in CLIL | es_ES |
dc.title.alternative | La visión del profesorado y alumnado sobre el uso de la interacción mediante el uso de tareas en AICLE | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/Digibug.53756 | |