Afficher la notice abrégée

dc.contributor.authorPavón Vázquez, Víctor
dc.contributor.authorPrieto Molina, Marta
dc.contributor.authorÁvila López, Javier
dc.date.accessioned2018-11-15T09:18:23Z
dc.date.available2018-11-15T09:18:23Z
dc.date.issued2015-01
dc.identifier.citationPavón Vázquez, Víctor; Prieto Molina, Marta; Ávila López, Javier. Perceptions of Teachers and Students of the Promotion of Interaction Through Task-Based Activities in CLIL. Porta Linguarum, 23: 75-91 (2015).[ http://digibug.ugr.es/handle/10481/53756]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/53756
dc.description.abstractTask-based learning is a methodological strategy which can be of use in the integrated learning of language and subject matter, and its appropriateness for CLIL has been reported in different contexts (Cendoya & di Bin, 2010; Escobar & Sánchez, 2009; Poisel, 2012; Tardieu & Doltisky, 2012). This study investigates the perceptions that teachers and students have of the use of task-based learning as an instrument to favour participation and interaction in CLIL. Particularly, the objective is to analyse these areas in a special context, with students exhibiting a low linguistic proficiency in a language school specifically oriented to the application of CLIL.es_ES
dc.description.abstractLa enseñanza por tareas constituye una herramienta pedagógica adecuada para la enseñanza integrada de lengua y contenidos (AICLE), y su efectividad ha sido demostrada en diferentes contextos (Cendoya y di Bin, 2010; Escobar y Sánchez, 2009; Poisel, 2012; Tardieu y Doltisky, 2012). Este estudio se propone investigar las opiniones de profesores y alumnos sobre la relación entre la enseñanza por tareas y el fomento de la participación y la interacción en AICLE. Su objetivo es analizar estas áreas en un contexto diferente, un centro de idiomas, y con alumnos con una capacidad comunicativa no ideal en la lengua extranjera.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectCLILes_ES
dc.subjectTask-based approaches_ES
dc.subjectInteractiones_ES
dc.subjectCooperative learninges_ES
dc.subjectCommunicative competenceses_ES
dc.subjectLanguage schooles_ES
dc.subjectAICLEes_ES
dc.subjectAprendizaje por tareases_ES
dc.subjectInteracciónes_ES
dc.subjectAprendizaje cooperativo es_ES
dc.subjectCompetencia comunicativaes_ES
dc.subjectCentro de idiomases_ES
dc.titlePerceptions of Teachers and Students of the Promotion of Interaction Through Task-Based Activities in CLILes_ES
dc.title.alternativeLa visión del profesorado y alumnado sobre el uso de la interacción mediante el uso de tareas en AICLEes_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.53756


Fichier(s) constituant ce document

[PDF]

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Excepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España