Show simple item record

dc.contributor.authorPérez Valverde, María Cristina 
dc.contributor.authorRuiz Cecilia, Raúl 
dc.date.accessioned2018-11-12T08:06:03Z
dc.date.available2018-11-12T08:06:03Z
dc.date.issued2014-06
dc.identifier.citationPérez Valverde, Cristina; Ruiz Cecilia, Raúl. The Development of FL Teachers’ Professional Identity through the Production of Narratives. Porta Linguarum, 22: 61-72 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/53697]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/53697
dc.description.abstractThis paper presents a pioneering teacher training model based on the development of teacher identity. We examine the planning and steps carried out in the implementation of a research project financed by the Spanish Ministry of Science and Innovation (Spain). The first phase focuses on the trainees’ own narratives. We also used questionnaires, interviews, and held weekly seminars to elicit information from a multifaceted point of view. Results show agreement with theoretical predictions and match former studies outcomes. The work presented here has profound implications for future studies of teacher training, and shows evidence in the development of participants’ critical thinking and reflective capacity.es_ES
dc.description.abstractEl presente artículo presenta un modelo pionero para la formación de profesorado basado en el desarrollo de la identidad docente. Se examina el planteamiento y las diferentes fases que se llevaron a cabo en la implementación de un proyecto de investigación financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación (España). La primera fase utiliza las narrativas de los propios maestros, las cuales se complementan con cuestionarios, entrevistas y seminarios semanales con el fin de obtener información desde una perspectiva multifacética. Los resultados coinciden con las predicciones teóricas y corroboran los resultados de trabajos previos. Este estudio tiene profundas implicaciones para futuras investigaciones sobre la formación de docentes y aporta datos que ratifican el desarrollo del pensamiento crítico y de la capacidad reflexiva de los participantes.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectExtensive narrativeses_ES
dc.subjectLanguage learninges_ES
dc.subjectTeaching identityes_ES
dc.subjectOthernesses_ES
dc.subjectNarrativases_ES
dc.subjectAprendizaje de lenguases_ES
dc.subjectIdentidad docentees_ES
dc.subjectOtredades_ES
dc.titleThe Development of FL Teachers’ Professional Identity through the Production of Narrativeses_ES
dc.title.alternativeEl desarrollo de la identidad docente del profesorado de LE mediante la producción de narrativases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.53697


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España