Show simple item record

dc.contributor.authorRodríguez Lorenzo, Gloria Aracelies_ES
dc.date.accessioned2017-04-19T12:18:52Z
dc.date.available2017-04-19T12:18:52Z
dc.date.issued2017-03
dc.identifier.citationRodríguez Lorenzo, G.A. Multiculturalidad, interdisciplinariedad y paisaje sonoro (soundscape) en la educación musical universitaria de los futuros maestros en educación infantil. DEDiCA, 11: 153-172 (2017). [http://hdl.handle.net/10481/45796]es_ES
dc.identifier.issn2182-018X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/45796
dc.description.abstractEl trabajo que aquí se presenta recoge los resultados de la aplicación de una propuesta de innovación docente llevada a cabo en el contexto del Grado de Maestro en Educación Infantil, en la asignatura Desarrollo de la Expresión Musical, utilizando la música como herramienta interdisciplinar. Centrada en la creación e interpretación de un paisaje sonoro (soundscape), se incluye la multiculturalidad con la intención de fomentar espacios de buena convivencia y desarrollar la inteligencia emocional, así como fomentar el desarrollo de las competencias profesionales del alumnado universitario, entre ellas, la competencia intercultural. La metodología incorpora las consideraciones pedagógicas de M. Schafer, la creación musical y el trabajo cooperativo y colaborativo.es_ES
dc.description.abstractThis paper here presented collects the results of an innovation proposal carried out in the Degree of Pre-School Education Teachers, in the context of the subject Development of Musical Expression, using Music as an interdisciplinary tool. Focused in the creation and performance of soundscape, multiculturalism is included in order to encourage the development of professional competencies of University students, among them the intercultural competency. The methodology incorporates the pedagogical considerations of M. Schafer, the musical creation and cooperative and collaborative work. This paper here presented collects the results of an innovation proposal carried out in the Degree of Pre-School Education Teachers, in the context of the subject Development of Musical Expression, using Music as an interdisciplinary tool. Focused in the creation and performance of soundscape, multiculturalism is included in order to encourage the development of professional competencies of University students, among them the intercultural competency. The methodology incorporates the pedagogical considerations of M. Schafer, the musical creation and cooperative and collaborative work.en_EN
dc.description.sponsorshipUniversidad de Granada. Grupo de Investigación "Análisis de la Realidad Educativa Andaluza (AREA)" (HUM672).es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licenseen_EN
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/en_EN
dc.subjectMulticulturalidades_ES
dc.subjectInterdisciplinariedades_ES
dc.subjectPaisaje sonoroes_ES
dc.subjectEducación infantiles_ES
dc.subjectSchafer, Raymond Murrayes_ES
dc.subjectCompetencias profesionaleses_ES
dc.subjectMulticulturalismen_EN
dc.subjectInterdisciplinarityen_EN
dc.subjectSoundscapeen_EN
dc.subjectPre-School Educationen_EN
dc.subjectProfessional competencesen_EN
dc.titleMulticulturalidad, interdisciplinariedad y paisaje sonoro (soundscape) en la educación musical universitaria de los futuros maestros en educación infantiles_ES
dc.title.alternativeMulticulturalism, Interdisciplinarity and Soundscape in Music Teaching of Pre-School future teachers at Universityen_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_EN
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_EN


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License