• English 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
View Item 
  •   DIGIBUG Home
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Filologías Inglesa y Alemana
  • DFIA - Artículos
  • View Item
  •   DIGIBUG Home
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Filologías Inglesa y Alemana
  • DFIA - Artículos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tourism websites in English as a source for the autonomous learning of specialized terminology. A CALL application

[PDF] FelicesLago_CALLApplication.pdf (2.344Mb)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/44765
ISSN: 1139-7241
ISSN: 2340-2784
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Author
Felices Lago, Ángel Miguel
Editorial
Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE)
Materia
English for Tourism
 
Autonomous learning
 
Terminology
 
CALL
 
Vocabulary acquisition
 
Inglés turístico
 
Aprendizaje autónomo
 
Terminología
 
Adquisición de vocabulario
 
Date
2016
Referencia bibliográfica
Felices-Lago, A. Tourism websites in English as a source for the autonomous learning of specialized terminology. A CALL application. Ibérica, 31: 109-125 (2016). []
Sponsorship
This article is based on research carried out within the framework of the Project FFI2014-53788-C3-1-P, which is funded by the Spanish ministry of Economy and Competitiveness.
Abstract
For years now, it has been an unquestioned fact that a large majority of textbooks available in English for Tourism, either in book format, CD-Rom or web site access are based on situations and professional contexts connected with the Anglo-Saxon environment, even though the vast majority of graduates in Tourism in Spain (and other countries) end up working in the region (autonomous community) of origin or in the province of reference for studies. There is, therefore, a clear dysfunction between the textbooks available in the market and the materials and situations that the students will face in their professional future. However, the Internet now allows us to exploit the availability of vast quantities of local resources (websites, blogs, etc.) with their corresponding versions in English, which include tourist information referring to, for example, hotels, restaurants, historical and artistic heritage sites, tour operators, travel agencies, trade fairs or specialized services at the national, regional or communal levels. All these sites offer a special showcase of all the linguistic resources available (be they lexical, syntactic or terminological ) that the learners must acquire for their professional development. Consequently, the purpose of this study is to offer the results of the computer-assisted language learning (CALL) project entitled Autonomous Learning of Specialized Vocabulary in English for Tourism (http://wdb.ugr.es/~afelices/), which takes into consideration the previous premises in order to promote, as its title indicates, autonomous learning in a more realistic professional context and to serve as a model for the development of similar e-learning platforms in other regions or countries.
 
Durante muchos años no se ha cuestionado el hecho de que una gran mayoría de los manuales de inglés turístico disponibles, ya sea en formato libro, CD-Rom o página web, se basen en situaciones y contextos profesionales vinculados al entorno cultural anglosajón, aun cuando una amplísimo número de titulados en Turismo en España (y otros países) desempeñen su actividad profesional en su región o comunidad autónoma de origen o en la provincia donde culminaron sus estudios. Por lo tanto, existe una evidente disfunción entre los manuales disponibles en el mercado y los contenidos o situaciones en las que los estudiantes tendrán que afrontar su futuro profesional. Sin embargo, Internet nos permite actualmente aprovechar la disponibilidad de ingentes cantidades de recursos del entorno próximo (portales, blogs, etc.) con sus correspondientes versiones en inglés, que incluyen información turística sobre, por ejemplo, hoteles, restaurantes, lugares de interés histórico o artístico, operadores turísticos, agencias de viaje, ferias comerciales o servicios especializados. Estos medios en la Red sirven para mostrar claramente todos los recursos lingüísticos disponibles (ya sean estos léxicos, sintácticos o terminológicos que los aprendices deben adquirir para su desarrollo profesional. En consecuencia, el objetivo de este estudio es ofrecer los resultados del proyecto CALL titulado Aprendizaje autónomo de vocabulario especializado en inglés turístico (http:// wdb.ugr.es/~afelices/), que parte de las premisas expuestas anteriormente y, como su título indica, promueve el aprendizaje autónomo en un contexto profesional más realista para servir como modelo de plataformas similares de elearning en otras regiones o países.
 
Collections
  • DFIA - Artículos

My Account

LoginRegister

Browse

All of DIGIBUGCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciaciónAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciación

Statistics

View Usage Statistics

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contact Us | Send Feedback