Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorSimon, Martin A.es_ES
dc.date.accessioned2016-06-08T06:14:01Z
dc.date.available2016-06-08T06:14:01Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.citationSimon, M.A. An approach to the design of mathematical task sequences: conceptual learning as abstraction. PNA, 10(4): 270-279 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/41628]es_ES
dc.identifier.issn1887-3987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/41628
dc.description.abstractThis paper describes an emerging approach to the design of task sequences and the theory that undergirds it. The approach aims at promoting particular mathematical concepts, understood as the result of reflective abstraction. Central to this approach is the identification of available student activities from which students can abstract the intended ideas. The approach differs from approaches in which learning to solve the problem posed is the intended learning. The paper illustrates the approach through data from a teaching experiment on division of fractions.es_ES
dc.description.abstractEste artículo describe una aproximación emergente al diseño de secuencias de tareas y la teoría que la sustenta. La aproximación pretende promover conceptos matemáticos concretos como resultado de una abstracción reflexiva. Es central en esta aproximación la identificación de actividades disponibles para los estudiantes con las que puedan abstraer las ideas pretendidas. La aproximación difiere de aquellas en las que el aprendizaje para resolver problemas es el aprendizaje que se pretende. El artículo ilustra la aproximación a través de datos de un experimento de enseñanza sobre la división de fracciones.es_ES
dc.description.sponsorshipThis research was supported by the National Science Foundation (REC0450663 and DRL-1020154). The opinions expressed do not necessarily reflect the views of the foundation.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherGrupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)es_ES
dc.relation.ispartofseriesPNA;10(4)
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectDidactical engineeringes_ES
dc.subjectLearning theoryes_ES
dc.subjectMathematical taskses_ES
dc.subjectReflective abstractiones_ES
dc.subjectAbstracción reflexivaes_ES
dc.subjectIngeniería didácticaes_ES
dc.subjectTareas matemáticases_ES
dc.subjectTeoría de aprendizajees_ES
dc.titleAn approach to the design of mathematical task sequences: conceptual learning as abstractiones_ES
dc.title.alternativeUna aproximación al diseño de secuencias de tareas matemáticas: aprendizaje conceptual como abstracciónes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License