Impact of Continuous ICT Training in Secondary School Teachers in Portugal.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Bernardo Costa, Ruí Felipe; Campos Sánchez, Antonio; Conde Lacárcel, Alfonso; López Núñez, Juan Antonio; Moreno Ortiz, Antonio; Sola Martínez, TomásEditorial
Progressive Academic Publishing
Materia
Educación Secundaria Secondary education Formación continua del profesorado Continuous Teacher Training Formación en TICS ICT training
Fecha
2014Referencia bibliográfica
Bernardo Costa, R.F.; Campos-Sánchez, A.; Conde Lacárcel, A.; López Núñez, J.A.; Moreno Ortiz, A.; Sola Martínez, T. Impact of Continuous ICT Training in Secondary School Teachers in Portugal. European Journal of Educational Sciences. 1(2): 25 - 48 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/38850]
Resumen
This paper focuses on the importance of teacher training in developing the necessary skills in the use of information and communications technology in school classrooms, as an effective and useful set of resources in the context of current teaching. The research was carried out in secondary school teachers in the city of Coimbra (Portugal) through technical survey on the perception of the teacher in a number of related topics. Este documento se centra en la importancia de la Formación continua del Profesorado en el desarrollo de las habilidades necesarias en el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación en las aulas de secundaria, como un conjunto de recursos eficaces y útiles en los contextos de enseñanza actuales. La investigación se llevó a cabo en la escuela secundaria maestros en el Municipio de Coimbra (Portugal) por medio de la técnica de encuesta sobre la percepción del profesor en una serie de temas relacionados.