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dc.contributor.authorBrañas Garza, Pablo 
dc.contributor.authorGarcía-Muñoz, Teresa
dc.contributor.authorNeuman, Shoshana
dc.date.accessioned2015-10-29T13:59:23Z
dc.date.available2015-10-29T13:59:23Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationBrañas-Garza, P.; García-Muñoz, T.; Neuman, S. Intergenerational transmission of 'religious capital'. Evidence from Spain. Revista Internacional de Sociología, 69(3): 649-677 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/38618]es_ES
dc.identifier.issn0034-9712
dc.identifier.issn1988-429X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/38618
dc.description.abstractThis paper examines intergenerational transmission of ‘religious capital’ from parents to their offspring within an economic framework. The analytical tool is a ‘production function of religiosity’ where parental religious inputs serve as factors of production. The database used is based on a large-scale survey that was conducted in 1998 in Spain. In addition to information on the religious affiliation of the respondent and his parents, it has detailed data on two dimensions of the individual’s religious performance: church attendance and prayer. it also includes information on the mother’s and father’s church attendance when the respondent was a child, as well as the respondent’s participation in mass services at the age of 12. Socioeconomic background data are also available. The core findings are: (i) parental religious inputs significantly affect individuals’ religiosity; (ii) interestingly, the route of intergenerational transmission is from mother to daughter and from father to son; and (iii) current mass participation of respondents is more affected by parental- than by own childhood mass attendance.es_ES
dc.description.abstractEn este estudio se examina la transmisión inter-generacional de capital religioso de padres a hijos, bajo un esquema de producción de ‘religiosidad’ donde los inputs parentales sirven como factores de producción. la base de datos utilizada está basada en una encuesta realizada en España en 1998. Se dispone de información sobre la afiliación religiosa del individuo y sus padres, la asistencia a misa y la oración del individuo (actualmente) y la asistencia a la iglesia de la madre y el padre y del propio individuo cuando este era niño (a los 12 años). Encontramos que los inputs religiosos parentales afectan de manera significativa a la religiosidad individual, pero la vía de transmisión inter-generacional es de madre a hija y de padre a hijo. Sorprendentemente, la participación actual en actividades religiosas está más afectada por las características religiosas parentales que por la propia actividad religiosa durante la infancia.es_ES
dc.description.sponsorshipPablo Brañas and Tere García acknowledge the financial support from the MCI (SEJ2007-62081/ECON), Junta de Andalucía-Excelencia (P07.SEJ.02547) and Instituto de la Mujer (2007 I+D+I/031).es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherConsejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)es_ES
dc.subjectCatholices_ES
dc.subjectChurch attendancees_ES
dc.subjectIntergenerational transmissiones_ES
dc.subjectPrayer es_ES
dc.subjectProductiones_ES
dc.subjectAsistencia a la Iglesiaes_ES
dc.subjectCatólicoes_ES
dc.subjectOración es_ES
dc.subjectProducción es_ES
dc.subjectTransmisión intergeneracionales_ES
dc.subjectEspaña es_ES
dc.subjectSpaines_ES
dc.titleIntergenerational transmission of 'religious capital'. Evidence from Spaines_ES
dc.title.alternativeTransmisión intergeneracional de 'capital religioso'. Datos de Españaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.3989/ris.2010.06.28


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