When obese people are more patient than non-obese people. A study of post-surgery individuals in a weight loss association
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Budría, Santiago; Lacomba Arias, Juan Antonio; Lagos García, Francisco Miguel; Swedberg, PabloEditorial
Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)
Materia
Delay discounting Experimental and behavioral economics Obesity Descuento temporal Economía experimental y del comportamiento Obesidad
Fecha
2012Referencia bibliográfica
Budría, S.; et al. When obese people are more patient than non-obese people. A study of post-surgery individuals in a weight loss association. Revista Internacional de Sociología, 70(ext. 1): 83-98 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/38616]
Resumen
The main goal of this article is to investigate the rates of delay discounting among obese people treated surgically and belonging to an association of those interested in controlling their weight. We also analyze whether socio-economic status and personality traits explain the existing differences. rates of delay discounting are elicited using real monetary incentives in an economic experiment where subjects are asked to make several choices between a smaller, more immediate reward and larger, more delayed rewards. personality traits are examined using the Five Factor model. interestingly, our results show that obese people display lower discount rates than the reference group. these differences can not be explained by personality traits. We argue that obese people do not have to show larger discount rates. in fact, awareness and commitment, rather than their current bmi, seem to play a more important role in determining this parameter. El objetivo principal de este artículo es investigar las tasas de descuento temporal entre los individuos obesos tratados quirúrgicamente y que pertenecen a una asociación de personas interesadas en controlar su peso. también se analiza si el nivel socio-económico y los rasgos de la personalidad explican las diferencias existentes. las tasas de descuento diferido se obtuvieron utilizando los incentivos monetarios reales en un experimento económico donde a los sujetos se les pide elegir entre una menor y más inmediata recompensa o una recompensa mayor diferida. los rasgos de personalidad son examinados usando el modelo de cinco factores. Curiosamente, nuestros resultados muestran que las personas obesas muestran tasa de descuento menores al grupo de referencia. estas diferencias no pueden explicarse por los rasgos de personalidad. Nosotros sostenemos que la gente obesa no debería mostrar mayores tasas de descuento. De hecho, la conciencia y el compromiso, en lugar de su actual índice de masa corporal, parecen jugar un papel más importante en la determinación de este parámetro.