Show simple item record

dc.contributor.authorGómez, Pedro
dc.date.accessioned2010-05-05T08:10:39Z
dc.date.available2010-05-05T08:10:39Z
dc.date.issued2009-06
dc.identifier.citationGómez, P. (2009). Toward a methodology for exploring mathematics preservice teacher's learning from a sociocultural perspective. PNA, 3(4), 157-168.en
dc.identifier.issn1887-3987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/3508
dc.description.abstractThis paper describes a methodological procedure for characterizing mathematics preservice teachers’ learning from a sociocultural perspective. The procedure involves interpreting some aspects of Wenger’s theory of social learning, adapting them to preservice teacher training, and making this adaptation operational for coding and analyzing audio recordings of a group of preservice teachers working at home. An example of a research result obtained using this procedure is presented.en
dc.description.abstractEn este artículo describo un procedimiento metodológico para caracterizar el aprendizaje de futuros profesores de matemáticas desde una perspectiva sociocultural. En este procedimiento interpreto algunos aspectos de la teoría social del aprendizaje de Wenger, los adapto a la formación inicial de profesores y los utilizo para diseñar instrumentos de codificación y análisis de grabaciones de audio de un grupo de futuros profesores trabajando fuera del aula. Presento un ejemplo de un resultado de investigación obtenido utilizando este procedimiento.
dc.description.sponsorshipThis work was partially supported by the Project SEJ2005-07364/EDUC of the Spanish Ministry of Science and Technology.en
dc.language.isoenen
dc.publisherGrupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI)en
dc.relation.ispartofseriesPNA;3(4)
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectPreservice mathematics teachers’ trainingen
dc.subjectPreservice teachers’ learningen
dc.subjectResearch methodologyen
dc.subjectSociocultural perspectiveen
dc.subjectWengeren
dc.subjectAprendizaje de futuros profesoresen
dc.subjectFormación inicial de profesores de matemáticasen
dc.subjectMetodología de investigaciónen
dc.subjectPerspectiva socioculturalen
dc.subjectWengeren
dc.titleToward a methodology for exploring mathematics preservice teachers´ learning from a sociocultural perspectiveen
dc.title.alternativeHacia una metodología para explorar el aprendizaje de futuros profesores de matemáticas desde una perspectiva socioculturalen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License