• English 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
View Item 
  •   DIGIBUG Home
  • 2.-Revistas
  • Investigaciones Sobre Lectura
  • ISL - Número 2 (2014)
  • View Item
  •   DIGIBUG Home
  • 2.-Revistas
  • Investigaciones Sobre Lectura
  • ISL - Número 2 (2014)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Entrevista a Stephen Krashen

[PDF] ISL 2-8 RODRIGO VILLANUEVA.pdf (291.0Kb)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/33868
ISSN: 2340-8685
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Author
Rodrigo, Victoria; Villanueva Roa, Juan De Dios
Editorial
Asociación Española de Comprensión Lectora
Materia
Entrevista
 
Krashen, Stephen
 
Lectura
 
Adquisición de lenguas
 
Niños
 
Lectura silenciosa sostenida
 
Sustained Silent Reading
 
Reading
 
Children
 
Date
2014-07
Referencia bibliográfica
Rodrigo, V.; Villanueva, J.D. Entrevista a Stephen Krashen. ISL, 2: 88-94 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/33868]
Sponsorship
Asociación Española de Comprensión Lectora
Abstract
Es un honor y un placer hablar con el Dr. Stephen Krashen, profesor emérito de la Universidad del Sur de California en Los Ángeles y destacado teórico en el campo de la lectura, educación bilingüe y adquisición de segundas lenguas. Dr. Krashen ha escrito más de 20 libros y 460 artículos en estos temas. Hemos hablado con él sobre el papel de la lectura en la adquisición de la primera y segunda lengua y sobre qué podemos hacer para promover el gusto por la lectura. Esperamos que disfruten de la entrevista.
 
We have the honor and pleasure to talk with Dr. Stephen Krashen, a leading theorist in the field of reading, bilingual education, and second-language acquisition, and emeritus professor at the University of Southern California in Los Angeles. Dr. Krashen has written more than 20 books and 460 articles on these topics. We talked to him about the role of reading in the acquisition of our first and second language and what can we do to promote reading. We hope you enjoy this interview.
 
Collections
  • ISL - Número 2 (2014)

My Account

LoginRegister

Browse

All of DIGIBUGCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciaciónAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciación

Statistics

View Usage Statistics

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contact Us | Send Feedback