Spanish and british teacher trainees on exchange in primary schools abroad: an intercultural experience in educational settings
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Durán Martínez, RamiroEditorial
Universidad de Granada
Materia
International teaching practice Intercultural dimension Primary education Exchange placements Prácticas docentes internacionales Dimensión intercultural Educación primaria Intecambios de prácticas docentes
Fecha
2011-01Referencia bibliográfica
Durán Martínez, R. Spanish and british teacher trainees on exchange in primary schools abroad: an intercultural experience in educational settings. Porta Linguarum, 15: 115-133 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/31986]
Resumen
This paper focuses on the international exchange placement of the primary
teachers’ training programme fostered through the agreement signed between the Spanish
MEC and the English TDA. More specifically, as international teaching practice provides
an exceptional opportunity for developing the intercultural dimension, the aim of the
paper is to analyse the responses to the intercultural component central to the teaching
placement of students from both countries as part of their training in the host country.
Our analysis will be based on the information obtained from questionnaires that British
and Spanish students answered at the end of their placement in foreign schools. Este artículo analiza las prácticas internacionales de los programas de
formación del profesorado de primaria fomentados a través del acuerdo firmado entre
el MEC español y la TDA inglesa. Más concretamente, ya que las prácticas docentes
internacionales proporcionan una oportunidad excepcional para el desarrollo de la dimensión
intercultural, el objetivo del artículo reside en analizar las respuestas al componente
intercultural central a las prácticas docentes de los estudiantes de ambos países
como parte de su formación en el país anfitrión. Nuestro análisis se basará en la
información obtenida a través de los cuestionarios que los estudiantes británicos y
españoles respondieron al final de su estancia en los centros extranjeros.