Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBasurto Santos, Nora M.
dc.contributor.authorBusseniers, Paula
dc.date.accessioned2014-05-27T11:09:36Z
dc.date.available2014-05-27T11:09:36Z
dc.date.issued2012-01
dc.identifier.citationBasurto Santos, N.M.; Busseniers, P. Investigating english language classrooms in mexican schools: the issue of entry and access. Porta Linguarum, 17: 95-109 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/31964]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31964
dc.description.abstractThis paper aims to contribute to the understanding of the process of gaining entry into Mexican English Language classrooms. After a very brief discussion of the basic concepts involved in the process of asking for permission to carry out research in educational settings, it then tells the story of our first-hand experience of gaining entry into public (and several private) preparatory schools in one city on the east coast of Mexico by starting at the top of the educational hierarchy at state level and working our way down into the actual English language classrooms. The paper finishes by raising some general issues that grew out of our anecdotal experience and that we claim may resonate or be helpful for other researchers approaching real EFL classrooms wishing to gain understanding of what is going on in practice in similar educational contexts.es_ES
dc.description.abstractEn este artículo queremos compartir nuestras experiencias sobre aspectos claves al hacer trabajo de campo en salones de lenguas extranjeras en contextos educativos en México. Particularmente nos centramos en el proceso de negociación de acceso y entrada a las aulas, tanto públicas como privadas, en donde se enseña/aprende el inglés como lengua extranjera. Desafortunadamente, en los estudios etnográficos que se han llevado a cabo en escuelas en México y que han sido publicados, este aspecto vital de la investigación cualitativa ha merecido, si acaso, una mínima descripción de qué y cómo se pudo, o no, conseguir el permiso. Reconocemos que, aunque cada contexto requiere de una aproximación única, creemos que nuestras experiencias resonarán y podrán ser de utilidad para nuevos investigadores en contextos similareses_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectEnglish language classroomses_ES
dc.subjectFieldworkes_ES
dc.subjectNegotiating access and entryes_ES
dc.subjectMexicoes_ES
dc.subjectInglés lengua extranjeraes_ES
dc.subjectTrabajo de campoes_ES
dc.subjectAcceso y entradaes_ES
dc.subjectMéxico es_ES
dc.titleInvestigating english language classrooms in mexican schools: the issue of entry and accesses_ES
dc.title.alternativeUna investigación en las aulas de inglés como lengua extranjera en centros mejicanos: el asunto de accesoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31964


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License