Show simple item record

dc.contributor.authorKaivanpanah, Shiva
dc.contributor.authorYamouty, Pooneh
dc.contributor.authorKarami, Hossein
dc.date.accessioned2014-05-27T10:54:11Z
dc.date.available2014-05-27T10:54:11Z
dc.date.issued2012-01
dc.identifier.citationKaivanpanah, S,; Yamouty, P.; Karami, H. Examining the effects of proficiency, gender, and task type on the use of communication strategies. Porta Linguarum, 17: 79-93 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/31960]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31960
dc.description.abstractThis paper reports on the study of the frequency of communication strategies, their relationship to task types, and gender differences in the use of CSs. A CS questionnaire was administered to 227 students at elementary, pre-intermediate, and intermediate levels. The results indicated that a) language proficiency does not influence the frequency of the CSs b) the task type has a significant impact on the type of CS employed, c) gender differences in the use of CSs are only significant for circumlocution, asking for clarification, omission, comprehension check, use of fillers, and over explicitness.es_ES
dc.description.abstractEn este artículo se hace un estudio sobre la frecuencia de estrategias de la comunicación, su relación con las diferentes clases de actividades y las clases de género en las mismas. Para este estudio fue aplicado e l cuestionario CS a 227 estudiantes de los niveles elemental, pre-intermedio e intermedio obteniéndose los siguientes resultados: a) la destreza de la lengua no influye en la frecuencia de los CSs, b) las diferentes actividades tienen un gran impacto en la clase de CS que se emplean y c) las diferentes clases de género que se utilizan en los CSs sólo son importantes para la circunlocución, a la hora de hacer preguntas para clarificar ideas y comprobar el nivel de comprensión.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectCommunication strategyes_ES
dc.subjectLanguage proficiencyes_ES
dc.subjectTask typees_ES
dc.subjectEstrategia comunicativaes_ES
dc.subjectCompetencia lingüísticaes_ES
dc.subjectTipo de tareaes_ES
dc.titleExamining the effects of proficiency, gender, and task type on the use of communication strategieses_ES
dc.title.alternativeUn estudio sobre el impacto de la destreza, el género y tipo de actividades sobre las estrategias de la comunicaciónes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31960


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License