Mostrar el registro sencillo del ítem
A study on english learning dynamics in pre-primary schools
dc.contributor.author | Pino Juste, Margarita | |
dc.contributor.author | Rodríguez López, Beatriz | |
dc.date.accessioned | 2014-05-27T08:22:27Z | |
dc.date.available | 2014-05-27T08:22:27Z | |
dc.date.issued | 2010-06 | |
dc.identifier.citation | Pino Juste, M.; Rodríguez López, B. A study on english learning dynamics in pre-primary schools. Porta Linguarum, 14: 29-43 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31942] | es_ES |
dc.identifier.issn | 1697-7467 | |
dc.identifier.other | D.L.: GR 43-2004 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/31942 | |
dc.description.abstract | In this article, the dynamics used by EFL teachers in Galicia (Spain) in pre-primary schools are examined by means of a case study. Among the most important conclusions of the study we highlight the fact that the methodology used is active, participative and globalised; the learner becomes the main protagonist of his/her own learning; an individualized methodology is used in order to adapt the teaching to the personal characteristics of each learner, and all this facilitates the learning process. In this context, games hold a central role as a motivational teaching strategy. | es_ES |
dc.description.abstract | En este artículo se describen las dinámicas utilizadas por profesores de inglés como lengua extranjera en Galicia (España) a través de un estudio de caso. Entre las conclusiones más importantes destacamos que la metodología utilizada es ante todo activa, participativa y globalizada. Es decir, el alumno resulta ser el principal protagonista de su propio aprendizaje; se emplea una metodología individualizada, para adaptar la enseñanza a las características personales de cada alumno con el fin de facilitarles el aprendizaje. En este contexto el juego tiene un papel preponderante como estrategia didáctica de motivación. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | es_ES |
dc.subject | Foreign language teaching | es_ES |
dc.subject | Methodology | es_ES |
dc.subject | Didactics | es_ES |
dc.subject | English | es_ES |
dc.subject | Young learners | es_ES |
dc.subject | Enseñanza de la segunda lengua | es_ES |
dc.subject | Metodología | es_ES |
dc.subject | Didáctica | es_ES |
dc.subject | Inglés | es_ES |
dc.subject | Educación infantil | es_ES |
dc.title | A study on english learning dynamics in pre-primary schools | es_ES |
dc.title.alternative | Estudio sobre las dinámicas de aprendizaje en inglés en educación infantil | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/Digibug.31942 |