dc.contributor.author | Wong, Ruth M. H. | |
dc.date.accessioned | 2014-05-26T13:05:47Z | |
dc.date.available | 2014-05-26T13:05:47Z | |
dc.date.issued | 2010-01 | |
dc.identifier.citation | Wong, R.M.H. The effectiveness of using english as the sole medium of instruction in english classes: student responses and improved english proficiency. Porta Linguarum, 13: 119-130 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31927] | es_ES |
dc.identifier.issn | 1697-7467 | |
dc.identifier.other | D.L.: GR 43-2004 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/31927 | |
dc.description.abstract | This longitudinal action research study investigates the effectiveness of
English as the sole medium of instruction in Hong Kong by comparing the preferences
of two non-native English language classes under two different teaching policies, while
also examining both classes for any potential correlations with improved English
proficiency. In one English class, an English-only policy was strictly enforced, while in
the second class the use of Cantonese (the students’ first language) was permitted.
Results revealed that not only did the class under the strict policy have a stronger
preference for English as the sole medium of instruction, but their English proficiency
had also become higher than that of the more Cantonese-tolerant class. | es_ES |
dc.description.abstract | Este estudio investigación-acción se centra en la efectividad del ingles
como único medio de instrucción en Hong-Kong comparando las preferencias de dos
grupos de lengua inglesa que no son nativos bajo dos políticas diferentes, a la vez que
se examinan ambas clases para observar posibles correlaciones con respecto a una
mejora en el nivel de ingles. En una de las clases de inglés, se sigue una política estricta
de “sólo en ingles”, mientras que en la segunda, sí se permitía el uso del cantonés
(primera lengua de los estudiantes). Los resultados demuestran que el grupo sometido
a la política estricta de “solo en ingles” prefería mucho más el uso de esta lengua
además de que también su nivel había mejorado mucho más que el grupo en el que se
permitía el cantonés. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | es_ES |
dc.subject | Learning strategies | es_ES |
dc.subject | Hong Kong | es_ES |
dc.title | The effectiveness of using english as the sole medium of instruction in english classes: student responses and improved english proficiency | es_ES |
dc.title.alternative | La efectividad del uso del inglés como único medio de instrucción en las clases de inglés: respuesta de los estudiantes y mejora en los niveles | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/Digibug.31927 | |