Show simple item record

dc.contributor.authorWong, Ruth M. H.
dc.date.accessioned2014-05-26T13:05:47Z
dc.date.available2014-05-26T13:05:47Z
dc.date.issued2010-01
dc.identifier.citationWong, R.M.H. The effectiveness of using english as the sole medium of instruction in english classes: student responses and improved english proficiency. Porta Linguarum, 13: 119-130 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31927]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31927
dc.description.abstractThis longitudinal action research study investigates the effectiveness of English as the sole medium of instruction in Hong Kong by comparing the preferences of two non-native English language classes under two different teaching policies, while also examining both classes for any potential correlations with improved English proficiency. In one English class, an English-only policy was strictly enforced, while in the second class the use of Cantonese (the students’ first language) was permitted. Results revealed that not only did the class under the strict policy have a stronger preference for English as the sole medium of instruction, but their English proficiency had also become higher than that of the more Cantonese-tolerant class.es_ES
dc.description.abstractEste estudio investigación-acción se centra en la efectividad del ingles como único medio de instrucción en Hong-Kong comparando las preferencias de dos grupos de lengua inglesa que no son nativos bajo dos políticas diferentes, a la vez que se examinan ambas clases para observar posibles correlaciones con respecto a una mejora en el nivel de ingles. En una de las clases de inglés, se sigue una política estricta de “sólo en ingles”, mientras que en la segunda, sí se permitía el uso del cantonés (primera lengua de los estudiantes). Los resultados demuestran que el grupo sometido a la política estricta de “solo en ingles” prefería mucho más el uso de esta lengua además de que también su nivel había mejorado mucho más que el grupo en el que se permitía el cantonés.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectLearning strategies es_ES
dc.subjectHong Kong es_ES
dc.titleThe effectiveness of using english as the sole medium of instruction in english classes: student responses and improved english proficiencyes_ES
dc.title.alternativeLa efectividad del uso del inglés como único medio de instrucción en las clases de inglés: respuesta de los estudiantes y mejora en los niveleses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31927


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License