Classroom discourse: analyzing teacher/learner interactions in iranian EFL task-based classrooms
Metadatos
Afficher la notice complèteEditorial
Universidad de Granada
Materia
Display/ referencial questions Classroom obervation Preguntas demostrativas y referencias Observación de la clase
Date
2009-06Referencia bibliográfica
Behnam, B.; Pouriran, Y. Classroom discourse: analyzing teacher/learner interactions in iranian EFL task-based classrooms. Porta Linguarum, 12: 117-132 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31875]
Résumé
Teaching English in an EFL context involves certain difficulties. The most
important is how to prepare learners to use the English language so as to be able to
participate in conversations inside and outside the class. Six classes at intermediate level
(nine hours) were video and audio-taped in their entirety. The study explored recurring
patterns of questioning behavior and their interactive effects were observed through nonparticipant
observation. The findings of this study indicated that Display questions were
used by the teachers more frequently than Referential questions. Also, it was concluded
that NOT all Referential questions could create enough interaction. La enseñanza del inglés en contexto de “lengua extranjera” encierra varias
dificultades. La más importante es cómo preparar a los aprendices para que usen el inglés
de manera que sean capaces de participar en conversaciones dentro y fuera de la clase.
Para este estudio, se grabaron en video seis clases completas de nivel intermedio (nueve
horas). El estudio exploró modelos recurrentes en la formulación de preguntas y demás
se observó su efecto interactivo a través de una observación no participativa. Los hallazgos
de este estudio indican que el profesorado usó las preguntas “demostrativas” con más
frecuencia que las referenciales. También se concluye que no todas las preguntas referencias
creaban suficiente interacción.