Competency-based english teaching and leaning: investigating pre-service teachers of chinese's learning experience
Metadata
Show full item recordAuthor
Ming Har Wong, RuthEditorial
Universidad de Granada
Materia
Competency based ESl Enseñanza/aprendizaje del ILE Teaching and learning Evaluación Assessment Diseño de materiales Material design
Date
2008-01Referencia bibliográfica
Ming Har Wong, R. Competency-based english teaching and leaning: investigating pre-service teachers of chinese's learning experience. Porta Linguarum, 9: 179-198 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31753]
Abstract
English competency is known as one of the crucial skills in various social
contexts in Hong Kong. In tertiary educational setting, English courses do not focus
solely on the development of the four language skills. Rather, they put emphasis on the
application of English Language for academic use or instrumental use. This paper will
investigate the effectiveness of the implementation of competency-based ESL teaching
and the learning situation of a group of 70 pre-service teachers of Chinese in a Hong
Kong tertiary institute. This paper also intends to draw implications from our findings
to answer the following questions: (1) How do tertiary students respond to competencybased
ESL teaching and learning? (2) What are the difficulties in implementing competencybased
approach? (3) What implications has competency-based ESL teaching and learning
drawn to assessment and material design in Hong Kong context? Through answering the
above questions, it is hoped that light can be shed on competency-based ESL researches
and give insights to the development of competency-based ESL teaching in terms of
material design and assessment. La competencia en inglés se entiende como una de las destrezas cruciales
en varios contextos sociales de Honk Kong. En la educación superior, los cursos de
inglés no se centran sólo en las cuatro destrezas del lenguaje sino que ponen más énfasis
en la aplicación de la lengua inglesa para uso académico o instrumental. Este trabajo
investiga la efectividad de la puesta en práctica de una enseñanza basada en competencias
y la situación de aprendizaje en la que se encuentran 70 alumnos que serán profesores
de chino en un centro de educación superior intentando dar respuesta a preguntas
tales como de qué manera responden estos alumnos a la enseñanza y el aprendizaje
basado en tareas, qué dificultades aparecen al aplicarlo y cuáles son los efectos sobre
la evaluación y la elaboración de materiales, intentando así iluminar futuras investigaciones,
desarrollos de modelos de evaluación e incluso la mejora en los recursos.