dc.contributor.author | García Jiménez, Javier | |
dc.date.accessioned | 2014-05-07T11:55:02Z | |
dc.date.available | 2014-05-07T11:55:02Z | |
dc.date.issued | 2007-06 | |
dc.identifier.citation | García Jiménez, J. A longitudinal study on the promotion of acquisition processes in the EFL classroom: theoretical proposals and practical implications. Porta Linguarum, 8: 117-135 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31623] | es_ES |
dc.identifier.issn | 1697-7467 | |
dc.identifier.other | D.L.: GR 43-2004 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/31623 | |
dc.description.abstract | The framework that Relevance Theory offers for the description of the
internal processes involved in comprehension, and its incorporation into SLA studies by
Haidl (1993), enable this author to present a range of innovatory methodological guidelines
aiming to achieve acquisition in the FL classroom. Following these guidelines, the
longitudinal study which we report here aims to test the development of acquisition in
that context. The results show the practicality of the project and reveal the possible
incompatibility of combining acquisition and learning processes in the classroom if it
is not approached from a consistent theoretical basis. | es_ES |
dc.description.abstract | El marco que ofrece la Teoría de la Relevancia para describir los procesos
internos que intervienen en la comprensión y su incorporación a los estudios de ASL por
Haidl (1993) permiten a este autor presentar una serie de orientaciones metodológicas
para generar adquisición en el aula de LE. Siguiéndolas, el estudio longitudinal que aquí
comentamos intenta desarrollar adquisición en el aula de la ESO. Los resultados muestran
la practicidad del proyecto y revelan la posible incompatibilidad de combinar en el
aula procesos de adquisición y aprendizaje si el recurso a la reflexión consciente no se
aborda desde bases teóricas consecuentes. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | es_ES |
dc.subject | Foreign language acquisition | es_ES |
dc.subject | Adquisición de lenguas | es_ES |
dc.subject | Relevance theory | es_ES |
dc.subject | Teoría de la relevancia | es_ES |
dc.subject | Foreign language teaching | es_ES |
dc.subject | Didáctica de lenguas extranjeras | es_ES |
dc.subject | Conscious reflection on language | es_ES |
dc.subject | Reflexion consciente en el uso del lenguaje | es_ES |
dc.subject | Motivation | es_ES |
dc.subject | Motivación | es_ES |
dc.title | A longitudinal study on the promotion of acquisition processes in the EFL classroom: theoretical proposals and practical implications | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/Digibug.31623 | |