Show simple item record

dc.contributor.authorPadial Campón, Rosario
dc.contributor.authorTapia Carrillo, Elena
dc.date.accessioned2014-05-07T08:38:24Z
dc.date.available2014-05-07T08:38:24Z
dc.date.issued2007-01
dc.identifier.citationPadial Campón, R.; Tapia Carrillo, E. The motivation to use oral language in the EFL classroom in ESO and Bachillerato. Porta Linguarum, 7: 135-151 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31605]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31605
dc.description.abstractThe students’ general inhibition to use L2 in the classroom is a reality which every teacher has experienced. The purpose of this research is to observe and describe the reasons for this reality from the students’ perspective and obtain some conclusions which can help teachers to improve the situation. A survey was passed among students of ESO and Bachillerato as well as among their teachers. This showed that students must be intrinsically motivated and the teacher must help them to raise their self- worth and reach autonomy. This seems to be the most important factor although there are some others such as interactive pattern, feedback and the role of the teacher itself. The reality reflected by the surveys is totally opposed to the most current methodological tendencies.es_ES
dc.description.abstractLa tendencia general del alumno a inhibirse en el uso oral de la lengua meta en el aula es una realidad que todo profesor ha podido experimentar. Nuestra finalidad es observar y describir las razones que explican esta situación desde la perspectiva del alumno y obtener algunas conclusiones que puedan ayudar al profesor a solucionar dicha situación. Alumnos de ESO y Bachillerato fueron encuestados, así como sus profesores. La información recavada muestra que los alumnos deben estar intrínsicamente motivados y los profesores deben ayudarles a incrementar su autoestima y alcanzar autonomía de aprendizaje. No podemos dejar a un lado la importancia de los esquemas de interacción, la corrección y del papel del profesor. Sin embargo, la realidad reflejada por los resultados de las encuestas es bastante opuesta a las corrientes metodológicas actuales.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectMotivationes_ES
dc.subjectMotivación es_ES
dc.subjectInhibitiones_ES
dc.subjectInhibiciónes_ES
dc.subjectOral use of the target languagees_ES
dc.subjectUso oral de la lengua metaes_ES
dc.subjectLearning autonomyes_ES
dc.subjectAutonomía en el aprendizajees_ES
dc.subjectSecondary schooles_ES
dc.subjectEnseñanza secundaria es_ES
dc.titleThe motivation to use oral language in the EFL classroom in ESO and Bachilleratoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31605


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License