Show simple item record

dc.contributor.authorKullberg, Angelika
dc.contributor.authorRunesson, Ulla
dc.contributor.authorMårtensson, Pernilla
dc.date.accessioned2014-05-06T12:45:26Z
dc.date.available2014-05-06T12:45:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKullberg, A., Runesson, U., & Mårtensson, P. (2014). Different possibilities to learn from the same task. PNA, 8(4), 139-150. [http://hdl.handle.net/10481/31598]es_ES
dc.identifier.issn1887-3987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31598
dc.description.abstractIn this paper we focus on variation of the design and the implementation of a specific task during three mathematics lessons in the 8th grade in a learning study (Marton & Tsui, 2004; Runesson, 2008). The theme of the lesson was division, with a denominator between 0 and 1. The teachers wanted their students to understand that when dividing with a denominator less than 1, the quotient is larger than the numerator. Four teachers collaboratively planned, analyzed and revised three lessons in a cyclic process. The study shows that the implementation of the task changed between the lessons. Although the same task was used in the lessons, the way it was enacted provided different possibilities to learn.es_ES
dc.description.abstractEn este artículo nos centramos en la variación del diseño y la implementación de una tarea específica durante tres sesiones de clase de matemáticas en octavo grado en un estudio de aprendizaje (Marton y Tsui, 2004; Runesson, 2008). El tema de las clases fue la división con un divisor entre 0 y 1. Los profesores querían que sus estudiantes entendieran que, cuando se divide por un divisor menor que 1, el cociente es mayor que el numerador. Cuatro profesores colaboraron, en un proceso cíclico, en la planificación, análisis y revisión de las tres sesiones de clase. El estudio muestra que la implementación de la tarea cambió entre las sesiones. A pesar de utilizarse la misma tarea en las sesiones, la manera en que se implementó proporcionó diferentes posibilidades para aprender.es_ES
dc.description.sponsorshipThis research was funded by a grant from the Swedish National Research Council.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherGrupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)es_ES
dc.relation.ispartofseriesPNA;8(4)
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectDivisiones_ES
dc.subjectLearning studyes_ES
dc.subjectMathematics es_ES
dc.subjectTaskses_ES
dc.subjectVariation theoryes_ES
dc.subjectDivisiónes_ES
dc.subjectEstudio del aprendizajees_ES
dc.subjectMatemáticas es_ES
dc.subjectTareases_ES
dc.subjectTeoría de la variaciónes_ES
dc.titleDifferent possibilities to learn from the same taskes_ES
dc.title.alternativeDiferentes posibilidades para aprender con una misma tareaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License