Hidden inequality in LOMCE
Metadatos
Afficher la notice complèteEditorial
Universidad de Granada
Materia
Educational policy Educational reform Free education Right to education Scholar segregation Política educativa Reforma educativa Educación gratuita Derecho a la educación Segregación escolar
Date
2014Referencia bibliográfica
Arjona Castilla, V.; López Muñoz, M. Hidden inequality in LOMCE. Reidocrea, 3: 73-77 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/31298]
Patrocinador
ReiDoCrea. Departamento de Psicología Social. Universidad de Granada.Résumé
The Organic Law for the Improvement of the Educational Quality (LOMCE) supposes a step back in the development of education. The huge number of critics about this reform gives us a guideline to comment and value some weaknesses of this law. Through the explanation of two main topics: gender segregation and privatization of schools, one can see the negative effect that LOMCE hides: inequality. La Ley Orgánica para la Mejora de la Calidad Educativa (LOMCE) supone un retroceso en el desarrollo de la educación. El inmenso número de críticas que ha recibido nos sirve de guía para comentar y valorar algunas de sus carencias. Mediante la exposición de dos de sus tópicos más populares: segregación por sexos y la privatización de la enseñanza, se muestra la gran desigualdad educativa que dicha ley promueve.