Afficher la notice abrégée

dc.contributor.authorTaibi, Mustapha
dc.date.accessioned2014-03-04T12:15:05Z
dc.date.available2014-03-04T12:15:05Z
dc.date.issued2006-06
dc.identifier.citationTaibi, M. Reconsidering tutorials and student-lecturer power relationships in language subjects. Porta Linguarum, 6: 23-32 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30657]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/30657
dc.description.abstractThe power relationship between teachers/lecturers and students may have negative effects on the process of learning because it can limit both ‘physical’ and verbal access to the teacher/lecturer and give rise to a relatively negative attitude towards him/ her. This is why reconsidering that power relationship and trying to reduce the power asymmetry is likely to improve both the relationship and the student’s learning and performance. A way to contribute to bridging the distance between student and lecturer and also enhance personalized teaching and learning is tutorials. This article reports the results of an “experiment” that was carried out, with such objectives in mind, in the Teacher Training School of Guadalajara (University of Alcalá).es_ES
dc.description.abstractLa relación de poder entre profesores y alumnos puede acarrear consecuencias negativas para el proceso de aprendizaje. Por eso si se reconsidera esta relación y se reduce la asimetría entre los dos participantes en el proceso educativo, es probable que mejoren la relación entre los dos y el rendimiento de los alumnos. Una forma de hacerlo es replantearse el concepto de “tutoría”. Este artículo presenta los resultados de una experiencia en este sentido llevada a cabo en la Escuela de Magisterio de Guadalajara (Universidad de Alcalá).es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectLearning processes_ES
dc.subjectProceso de aprendizajees_ES
dc.subjectPoweres_ES
dc.subjectPoder es_ES
dc.subjectDistancees_ES
dc.subjectDistanciaes_ES
dc.subjectTutorialses_ES
dc.subjectTutoríases_ES
dc.titleReconsidering tutorials and student-lecturer power relationships in language subjectses_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.30657


Fichier(s) constituant ce document

[PDF]

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License