Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorFernández Guerra, Ana
dc.contributor.authorMartínez-Flor, Alicia
dc.date.accessioned2014-02-25T14:05:24Z
dc.date.available2014-02-25T14:05:24Z
dc.date.issued2006-01
dc.identifier.citationFernández Guerra, A.; Martínez-Flor, A. Is teaching how to suggest a good suggestion? An empirical study based on EFL learners’ accuracy and appropriateness when making suggestions. Porta Linguarum, 5: 91-108 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30548]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/30548
dc.description.abstractThis paper focuses on the role of foreign language classroom instruction and the effectiveness of an explicit teaching of pragmatic aspects, such as the speech act of ‘suggesting’, to improve learners’ grammatical accuracy and pragmatic appropriateness. Two are the main objectives: (1) to analyse the amount and type of suggestions used by EFL learners, as well as the grammatical mistakes they make; and (2) to ascertain whether learners receiving some sort of formal instruction on appropriate speech act forms or structures will improve their linguistic and pragmatic competence.es_ES
dc.description.abstractEste artículo se centra en el papel de la instrucción en el aula de lenguas extranjeras y en la efectividad que puede tener la enseñanza explícita de aspectos pragmáticos, como el acto de habla de la ‘sugerencia’, a la hora de mejorar la corrección gramatical y la adecuación pragmática de los alumnos. Dos son los objetivos principales: (1) analizar la cantidad y el tipo de sugerencias que utilizan los estudiantes de inglés y los errores gramaticales que cometen; y (2) comprobar si los alumnos que reciben algún tipo de instrucción formal sobre formas o estructuras apropiadas para actos de habla mejoran su competencia lingüística y pragmática.es_ES
dc.description.sponsorshipThis study is part of a research project funded by (a) the Spanish Ministerio de Educación y Ciencia (HUM2004-04435/FILO), co-funded by FEDER, and (b) Fundació Universitat Jaume I and Caixa Castell ó-Bancaixa (P1.1B2004-34).es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectTeaching es_ES
dc.subjectPragmatic competencees_ES
dc.subjectSpeech actses_ES
dc.subjectSuggestionses_ES
dc.subjectEnseñanza es_ES
dc.subjectCompetencia pragmáticaes_ES
dc.subjectActos de hablaes_ES
dc.subjectSugerenciases_ES
dc.titleIs teaching how to suggest a good suggestion? An empirical study based on EFL learners’ accuracy and appropriateness when making suggestionses_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.30548


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License